صندلی نظارتی خبرنگاران محله

به گزارش مهسان بلاگ، فرهنگ مکتوب، فرهنگ مسئولیت پذیری است. بر خلاف فرهنگ شفاهی که برطرف مسئولیت است. در واقع وقتی کسی قلم می زند و می نویسد پای عهد و پیمانش می ایستد. اما در روزگار مدرن و عصر ارتباطات تکلیف چیست؟

صندلی نظارتی خبرنگاران محله

محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی منطقه 10 و رییس فرهنگسرای عطار : فرهنگ مکتوب، فرهنگ مسئولیت پذیری است.بر خلاف فرهنگ شفاهی که برطرف مسئولیت است. در واقع وقتی کسی قلم می زند و می نویسد پای عهد و پیمانش می ایستد. اما در روزگار مدرن و عصر ارتباطات تکلیف چیست؟

در جهان جدالی برای حذف کاغذ به راه افتاده است. به این معنی که با وجود رسانه های دیجیتال آیا باز هم احتیاج به چاپ روزنامه های کاغذی هست یا اینکه کلاً باید با جهانی کاغذ خداحافظی کرد؟ پاسخ این سؤال به قطع منفی است. مگر زمانی که لوح های فشرده ساخته شدند و بسیاری از کتاب ها به صورت لوح فشرده به بازار ارائه شدند، چرخه فراوری کتاب حذف شد؟ پس روزنامه و کاغذ جزء جدا نشدنی مطبوعات هستند.

روزنامه های کاغذی در هیچ جای جهان حذف نمی شوند. چیزی که مطبوعات امروز به آن احتیاج دارند، جذب مخاطب و دربرگیری آن است. در واقع برای روزنامه های امروز باید محتوایی متناسب با ذائقه مخاطب فراوری کنیم تا آمار افراد روزنامه خوان افزایش یابد.

برای مثال تولد روزنامه خبرنگاران با موضوع و محتوای مورد احتیاج مخاطب در تاریخ مطبوعات ایرانی اتفاق نویی بود. با انتشار این روزنامه در واقع فصل نوینی از فرهنگ مکتوب روزنامه نگاری مانند کوتاه و زیبانویسی و رنگ و نقش های آرام بخش پا گرفت. در واقع روزنامه خبرنگاران روزنامه زندگی و پیغام آور نشاط و آرامش همیشه مطعلق به مردم بوده و هست.

همچنین فراوری نشریه خبرنگاران محله در دل روزنامه خبرنگاران را باید فصل جدیدی در آموزش های شهروندی و سبک زندگی مدرن و معرفی ظرفیت های محلی دانست؛ نشریه ای که می تواند نقش نظارتی بر عملکرد مدیران شهری داشته باشد.

در سال های نخست فراوری نشریه اغلب تیمی در دفتر شهردار وقت بودند که تمام مطالب خبرنگاران مناطق را با دقت مطالعه می کردند و در صورت هرگونه گله و شکایتی از اوضاع نابسامان، آن را به سرعت به مقامات اجرایی تذکر می دادند. سردبیر نخست نشریه خبرنگاران محله هم رسم جالبی داشت. روزهای آخر هفته از نشریات مناطق تعدادی را برای افراد تأثیرگذار می فرستاد. در عین حال ظرفیت های محلی مانند امام جماعت پیروز، زن سرپرست خانواری که توانسته بود علاوه بر کارآفرینی فرزندان تحصیل نموده ای تحویل جامعه بدهد و مواردی از این دست به عنوان چهره های شاخص محلی معرفی می شدند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61479

به "صندلی نظارتی خبرنگاران محله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی نظارتی خبرنگاران محله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید