تیم ملی تنیس روی میز فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از امروز یکشنبه با حضور ندا شهسواری و شیما صفایی که نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند و حریفان تمرینی آنها شروع می گردد.

تیم ملی تنیس روی میز فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست

این اردو در حالی در برنامه فدراسیون قرار گرفته که فعلاً هیچ پیش بینی برای تیم ملی مردان و شروع اردوهای آماده سازی این تیم نشده است.

البته که تیم ملی مردان با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون دنیای مبنی بر برگزاری رقابت های قهرمانی دنیا با حضور 8 یا 16 تیم شانسی برای شرکت در این رقابت ها ندارد اما این تیم همچون تیم بانوان باید اوایل سال آینده در رقابت های کسب سهمیه - منطقه ای و دنیای- شرکت داشته باشد با این حال به گفته سرمربی تیم ملی تعیین نیست چه زمانی اردوی آماده سازی آن شروع می گردد.

جمیل لطف الله نسبی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: از مجموع بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی هستند نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی به عنوان لژیونر در فرانسه و مجارستان حضور دارند. برای مسابقات کسب سهمیه المپیک هم نوشاد و نیما نمایندگان اعزامی ایران خواهند بود که هر دو این روزها دوره خوبی را در لیگ فرانسه می گذرانند.

وی اضافه کرد: نیما طی هفته های گذشته عملکرد قابل توجهی با تیم باشگاهی اش داشته است. به جز یک نفر سایر حریفانش را شکست داده است. حریفانش هم همگی جزو نفرات خوب و مطرح حاضر در مسابقات بوده اند. نوشاد هم شرایط مشابه برادرش را دارد. در واقع هم نیما و هم نوشاد درگیر مسابقات و تمرین هستند و نگرانی بابت دور بودن آنها از این شرایط نیست.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز اعلام نمود: با این شرایط ما نمی توانیم برای اردوی آنها در داخل کشور برنامه ریزی کنیم. البته نوشاد و نیما به خاطر قرارداد داشتن با یک تیم داخلی (فراسنج) در تاریخ های تعیین به ایران سفر می نمایند تا در لیگ داخلی کشور شرکت داشته باشند اما اینکه فدراسیون آنها را برای مدت زمان طولانی تر در کشور نگه دارد تا اردو تشکیل دهیم و در آن حضور داشته باشند، مقدور نیست.

لطف الله نسبتی تاکید نمود: مهم درگیر بودن بازیکنان در تمرین و مسابقه است که نوشاد و نیما الان این شرایط را دارند. چرا باید در این شرایط کرونایی ریسک کنیم و با تشکیل اردو آنها را به ایران باز گردانیم. به هر حال شرایط خاصی را نسبت به همواره می گذرانیم. چه بسا آنها به ایران بیایند و برای بازگشت مشکل پیدا نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط برگزاری اردو برای تیم ملی تنیس روی میز مردان منطقی و عقلانی نیست، توضیح داد: شاید اگر کسب سهمیه نموده بودیم تا حدی شرایط متفاوت بود. آن زمان باید تمهیداتی در نظر می گرفتیم تا آمادگی حداقلی بازیکنان حفظ گردد اما الان بحث سلامتی آنها اولویت است به خصوص که به اندازه کافی درگیر مسابقه و تمرین هم هستند و از حیث آمادگی مسئله ای ندارند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین گفت: درست است که اردوی تیم ملی بانوان از امروز شروع می گردد اما شرایط آنها با تیم مردان متفاوت است. بازیکنانی مانند ندا شهسواری و شیما صفایی در ایران هستند اما نوشاد و نیما خارج از کشور حضور دارند. نمی توانیم آنها را از کسب درآمدی که در فرانسه دارند، محروم کنیم.

وی همچنین با یادآوری اینکه هنوز زمان و محل برگزاری رقابت های کسب سهمیه توسط فدراسیون دنیای به صورت دقیق و رسمی اطلاع رسانی نشده است در خصوص مسابقات قهرمانی دنیا و غیبت احتمالی ایران به خاطر آنچه مبنی بر کاهش تعداد تیم ها مصوب شده است نیز گفت: طبق آنچه اعلام شده به دلیل شیوع کرونا مسابقات با حضور 8 یا 16 تیم برگزار می گردد که در هر صورت ایران حضور نخواهد داشت و این یعنی از دست رفتن یک فرصت ایده آل.

لطف الله نسبی ادامه داد: اگر این شرایط نبود و فدراسیون دنیای و میزبان مسابقات دنیای با محدودیتی به خاطر کرونا روبرو نبودند، ایران برای اولین بار در گروه اول مسابقات دنیای شرکت داشت آنهم بدون استرسِ سقوط، چراکه قرار است دوره آینده این رقابت ها با حضور 40 تیم و بدون گروه بندی برگزارگردد. به هر حال این فرصت ایده آلی بود که از ایران گرفته شد.

سرمربی تیم تنیس روی میز در خاتمه گفت: برای دوره آینده مسابقات دنیای که با حضور 40 تیم و بدون گروه بندی برگزار می گردد 10 سهمیه به قاره آسیا داده می گردد. اینکه مکانیزم انتخاب تیم ها به چه صورت خواهد بود هنوز اعلام نشده اما آنچه مسلم است تیم با کسب سهمیه می توانند در مسابقات شرکت داشته باشند.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71245

به "تیم ملی تنیس روی میز فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی تنیس روی میز فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید