تصویری از رویان موش،برنده رقابت عکاسی میکروسکوپی شد

به گزارش مهسان بلاگ، تصویری زیبا از رویان یک موش با چشم های قرمز درخشان و بافت رنگی برنده جایزه عکاسی علمی شده است.

تصویری از رویان موش،برنده رقابت عکاسی میکروسکوپی شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، ورنر زوشراتر(Werner Zuschratter) این تصویر از رویان را در بیست و یکمین روز رشدش از طریق یک میکروسکوپ گرفته است، این میکروسکوپ تصاویر را به وسیله یک حفره کوچک می گیرد تا تضادها بهتر دیده شده و تصویر شفاف تر گردد.

داوران علاوه بر این عکس، دو عکس دیگر را نیز انتخاب کردند یکی از آن ها نشان دهنده سلول های رنگدانه پوست مار بود و دیگری ترکیبی از عکس های بیش از 40 بال پروانه که به عنوان برنده دوم منطقه ای انتخاب شد.

این رقابت که میزبان آن بخش علوم زندگی شرکت المپوس(Olympus) است، دومین رقابت دنیای تصاویر علمی میکروسکوپی سال است که بر روی موجودات زنده تمرکز دارد.

در این رقابت دنیای تقریبا 700 اثر از 61 کشور محتلف شرکت نموده اند.

ساتوشی ناکامورا(Satoshi Nakamura)، معاون رئیس بخش راه حل های علمی تجارت دنیای در المپوس گفت: نه تنها تعداد آثار ارسال شده یک رکورد شکنی بود بلکه این آثار از نظر کیفیت و خلاقیت بی نظیر بودند. دیدن چنین هنر فوق العاده ای که مردم با میکروسکوپ ثبت می نمایند شگفت انگیز است.

زوشراتر از آلمان که تصویری کامل از رویان یک موش از طریق یک میکروسکوپ هم-کانونی گرفته بود برنده این رقابت شد.

او به لایوساینس گفت که این رویان تنها 1.2 اینچ (3 سانتی متر) طول داشته است و در یک ماده شیمیایی قرار داده شده تا پوست و عضلات آن شفاف گردد.

در این تصویر به نظر می رسد بافت ها و اسکلت آن به رنگ قرمز، آبی و سبز می درخشند که علت آن استفاده از رنگ های فلورسنت و همچنین وجود ماده فلورسانس طبیعی در بدن این موجود است.

زوشراتر شرح می دهد که او چندین بار این رویان را با لیزر اسکن نموده و تصاویر به دست آمده را باهم ترکیب نموده است کل این فرایند 25 ساعت زمان برده است.

در این رقابت سه برنده دیگر نیز که تصاویری به زیبایی رویان موش ثبت نموده بودند انتخاب شدند.

جاستین زول(Justin Zoll) برنده جایزه بخش آمریکا برای ثبت تصویری پارانوما از آمینو اسید گلوتامین و کریستال های ماده شیمیایی بتاآلانین شد.

تصویر فوق العاده ای از الیاف کلاژن و سلول های رنگدانه پوست مار آفریقایی که توسط گرگوری تیمین(Grigorii Timin) از سوئیس ثبت شده بود، برنده بخش اروپا، خاورمیانه، آفریقا (EMEA) شد. تیمین از میکروسکوپی مشابه زوشراتر برای ثبت تصاویر این الیاف درخشان و سلول های آبی رنگ استفاده نموده بود.

در بخش آسیا و اقیانوسیه تصویر برنده از ترکیب تصاویر بال 40 پروانه که به طور جداگانه عکس برداری و سپس با یکدیگر ترکیب شده بودند ساخته شده بود. این تصویر متعلق به(XinPei Zhang) از چین بود. هر بال جزئیات پیچیده ای داشت و رنگ و تضاد رنگی نشان می داد.

لی واگستاف(Lee Wagstaff) معاون رئیس بخش فروش و بازاریابی المپوس می گوید: هدف ما از این رقابت نشان دادن ارزش هنری و علمی تصاویر گرفته شده توسط میکروسکوپ است تا مردم در سراسر دنیا را ترغیب کنیم تا به گونه ای دیگر به تصاویر علمی نگاه نمایند و زیبایی آن ها را ستایش نمایند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84297

به "تصویری از رویان موش،برنده رقابت عکاسی میکروسکوپی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از رویان موش،برنده رقابت عکاسی میکروسکوپی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید