تست سرولوژی معیار تشخیص کرونا نیست

به گزارش مهسان بلاگ، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تست سرولوژی یا آنتی بادی صرفاً کاربرد تحقیقاتی دارد، گفت: از همکاران و مردم تقاضا دارم که اصلاً از تست سرولوژی به عنوان معیار تشخیصی استفاده نکنند .

تست سرولوژی معیار تشخیص کرونا نیست

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، دکتر قاسم جان بابایی با بیان اینکه از نخستین روزهای تشخیص کرونا در کشور، کمیته علمی با حضور بیش از 40 نفر از اساتید و متخصصان رشته های مختلف پزشکی تشکیل شد، گفت: تا کنون 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور تدوین و ابلاغ شده است. در روزهای اول شیوع کروناویروس در جهان، سر و صداهای زیادی شد که فلان دارو در درمان کووید19 موثر است اما مطالعاتی در همان کشورهایی که این داروها را توصیه نموده بودند، انجام شد که اثربخشی دارو را زیرسوال برد.

وی اضافه نمود: در جلسات کمیته علمی ستاد ملی کرونا که هفتگی برگزار می گردد، به این نتیجه رسیده ایم که در بهبودی بیماران، هیچ چیزی مهم تر از مراقبت صحیح نیست و خوشبختانه سطح پزشکی ایران، در جهان زبانزد است و جامعه پزشکی کشور، بسیار توانمند هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت توضیح داد: هنوز هیچ روش قطعی برای درمان کووید 19 وجود ندارد و برای ما، توضیح حال، سابقه تماس با بیماران مبتلا و تست های مولکولی مبناست و با صراحت می گویم که تست سرولوژی یا آنتی بادی که ممکن است هزینه های هنگفتی برای مردم ایجاد کند، صرفا کاربرد تحقیقاتی و اپیدمیولوژی دارد و تا کنون صندلی تشخیصی این تست هنوز ثابت نشده است.

جان بابایی تاکید نمود: از همکارانم و مردم تقاضا دارم که اصلا از تست سرولوژی به عنوان معیار تشخیصی استفاده ننمایند. سابقه تماس با بیماران، علائم بیماری و تست مولکولی، موثرترین روش تشخیص کووید 19 هستند. مبنای کار ما در پروتکل درمانی برای مراقبت در قرنطینه، در افراد پرخطر و همچنین موارد بستری، استفاده از داروی کلروکین است.

وی افزود: پزشکان می توانند از داروهای ضد ویروسی بر اساس پروتکل درمانی کشور، به صورت ترکیبی استفاده نمایند و خوشبختانه تمام داروهای ضد ویروس که در پروتکل های استاندارد جهان و ایران وجود دارد، در کشور و بیمارستان ها در دسترس قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ممکن است مردم در فضای مجازی یا بعضی سایت ها از تبلیغات داروهای چند ده و چند صد میلیون تومانی برای کرونا، مطالبی بخوانند که باید صریح بگویم که اثربخشی این داروها برای درمان کووید 19 اصلا ثابت شده نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51559

به "تست سرولوژی معیار تشخیص کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست سرولوژی معیار تشخیص کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید