ترامپ خواهان میانجی گری پاکستان برای تنش زدایی بین آمریکا و ایران شد

به گزارش مهسان بلاگ، نخست وزیر پاکستان اعلام نمود رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته است برای تنش زدایی بین واشنگتن و تهران میانجی گری کند.

ترامپ خواهان میانجی گری پاکستان برای تنش زدایی بین آمریکا و ایران شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتینک، عمران خان نخست وزیر پاکستان بعد از ظهر سه شنبه به وقت نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته است برای تنش زدایی بین آمریکا و تهران میانجی گری کند.

عمران خان در مورد جزئیات درخواست ترامپ از وی برای میانجی گری بین آمریکا و ایران گفت: من در حال حاضر نمی توانم در این مورد بیشتر صحبت کنم. تنها می توانم بگویم که ما برای میانجی گری کوشش می کنیم.

دونالد ترامپ که پیش از این سران کشورهای دیگری از جمله ژاپن و فرانسه را برای تبادل نظر با ایران واسطه نموده، اخیراً مدعی شده بود که برای مذاکره با ایران نیازی به واسطه ندارد و اگر بخواهد با ایران تبادل نظر کند، به صورت مستقیم این کار را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال به شدت کوشش می نماید تا ایران را مشتاق مذاکره نشان دهد و این در حالی است که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد نموده اند. در ماههای اخیر رئیس جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با پیروز جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر کل امور بین الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ گفت: تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست هایی همچون تحریم در کوشش است که بتواند در انتخابات پیروز گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17960

به "ترامپ خواهان میانجی گری پاکستان برای تنش زدایی بین آمریکا و ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواهان میانجی گری پاکستان برای تنش زدایی بین آمریکا و ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید