بولتون:ترامپ یک نابهنجاری است، فکر می نماید مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است

به گزارش مهسان بلاگ، تسنیم نوشت: مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه جهان در سال های اخیر ناامن تر شده است ترامپ را یک نابهنجاری دانست که هیچ استراتژی جدی را در سیاست امنیت خارجی آمریکا دنبال نمی کند.

بولتون:ترامپ یک نابهنجاری است، فکر می نماید مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در تبادل نظر با آر ان دی آلمان درباره امنیت هسته ای برای بشریت حدود 75 سال بعد از بمباران هسته ای هیروشیما گفت: متاسفانه جهان در سال های اخیر ناامن تر شده است.

وی این ناامنی را تنها مربوط به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ندانسته و گفت: بعد از دوران 8 ساله ریاست جمهوری باراک اوباما غرب تضعیف شده بود. در این میان البته تهدیدات هسته ای در جهان افزایش پیدا نموده است.

بولتون ملاقات ترامپ با رهبر کره شمالی را عملا بی نتیجه ارزیابی نموده و گفت: ترامپ فکر می نماید مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است، اما به این سادگی ها نیست. برنامه های هسته ای کره شمالی همچنان ادامه دارد.

بولتون تاکید نمود که برای کره شمالی 3 سال و نیم ریاست جمهوری ترامپ 3 سال و نیم پیشبرد برنامه های هسته ای بود. کسی که خواستار خلع سلاح اتمی است اما اجازه می دهد زمان همچنان بگذرد هزینه آن را پرداخت خواهد نمود. رئیس جمهور آمریکا این گونه ارتباطات را هرگز درک ننموده است. ترامپ هیچ درکی از تسلیحات اتمی ندارد. وی هیچ علاقه ای به تفکر عمیق تر در این باره از خود نشان نمی دهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت که ما به قراردادهای خلع سلاح جامعی احتیاج داریم که با شرایط جدید منطبق باشد.

بولتون در بخش دیگری از این تبادل نظر ترامپ را یک نابهنجاری دانست که در سیاست امنیتی ایالات متحده یک استراتژی جدی را دنبال نمی نماید.

وی درباره طرح ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان گفت: ترامپ می خواهد تنها به نوعی آلمان را تنبیه کند. این یک خطای عظیم بود. وی اضافه کرد: اما من اعتقاد دارم که نسبتا کار ساده ای است که این تصمیم را اصلاح نموده و آسیب های آن را محدود کنیم، حداقل اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر شکست بخورد.

وی در ادامه تاکید نمود که پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شرایط را پیچیده می نماید. بولتون گفت: دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ می تواند خسارت های زیادی که قبلا در بسیاری زمینه ها اتفاق افتاده را به صورت چشمگیری تشدید کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58075

به "بولتون:ترامپ یک نابهنجاری است، فکر می نماید مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون:ترامپ یک نابهنجاری است، فکر می نماید مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید