بودجه تبلیغات گردشگری در ایران چقدر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علت ناکافی بودن بودجه تبلیغاتی 20 میلیارد تومانی، از ظرفیت های بخش خصوصی تبلیغ کشورمان را در چین شروع کردیم.

بودجه تبلیغات گردشگری در ایران چقدر است؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشستی با اعضای کمیسیون اصل 90 گفت: تنها بخش مالی کشور هستیم که افزایش افسار گسیخته ای در بازار پر تلاطم ارزی نداشتیم.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی با اعضای کمیسیون اصل 90 گفت: سند گردشگری کشور آماده شده، در این سند احکامی آورده شده که پس از تصویب در هیات دولت اختیارات سازمان را افزایش می دهد، این سند به زودی در دولت آنالیز می گردد. وی با تاکید بر اینکه قانون حمایت از میراث فرهنگی یکی از قوانین خوبی بود که مجلس از آن حمایت کرد، اضافه نمود: از دولت مصوبه گرفتیم که تجهیزات وارداتی حوزه گردشگری از پرداختمالیات معاف باشد. موضوع لغو ویزا را با همکاری وزارت خارجه جلو بردیم که نتیجه آن لغو یک طرفه ویزا با عمان و پس از هفت ماه پیگیری لغو ویزا با چین بود. معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در کشور یک میلیون سایت و محوطه تاریخی، نزدیک به 34 هزار اثر ثبت شده ملی و 24 اثر ثبت جهانی داریم، توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی بودجه کافی برای نگهداری، مرمت و حفاظت از این حجم آثار را ندارد. با این حال با بودجه 150 میلیارد تومانی، 2 هزار پروژه در حال مرمت در حال انجامست.

وی با بیان اینکه در این دوره کوشش کردیم از مشارکت بخش خصوصی بهره بگیریم، گفت:به علت ناکافی بودن بودجه تبلیغاتی 20 میلیارد تومانی، از ظرفیت های بخش خصوصی تبلیغ کشورمان را در چین شروع کردیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: در سال 97، شاهد ورود 7 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که رشد بیش از 50 درصدی نسبت به سال 96 دارد. او در ادامه گفت: در این سال ها برای جذب گردشگر در کشورهای منطقه تبلیغ کردیم. تراز تبادل گردشگر ما با ترکیه منفی بود، اما این اختلاف بسیار کاهش یافته است. وی با بیان اینکه طبق گزارش بانک مرکزی، گردشگری سهم 3 درصدی در فراوری ناخالص ملی داشته است، اضافه نمود: در حال حاضر بالغ بر 180 هزار میلیارد ریال در این حوزه طرح در حال انجام داریم. معاون رئیس جمهور اضافه نمود: بنابر آمار وزارت کار 203 هزار شغل ایجاد کردیم. متناسب با بودجه نسبت به سایر وزارتخانه ها پیشرفت خوبی داشته ایم. بومگردی ها در ابتدای دولت حدود 400 واحد بود و اکنون بیش از 1400 واحد است. تعداد واگذاری ها در دوسال گذشته به اندازه کل سنوات پیش از آن بوده است. مونسان تاکید نمود: در حوزه صنایع دستی نیز رشد خوبی داشته ایم. برندینگ صنایع دستی را در راس برنامه ها قرار دادیم و رقم 2 میلیارد دلار صادرات را هدف گذاری کردیم.

منبع: دنیای اقتصاد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15395

به "بودجه تبلیغات گردشگری در ایران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه تبلیغات گردشگری در ایران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید