بهترین روش یادگیری دروس محاسباتی برای دانش آموزان

به گزارش مهسان بلاگ، در این بسته دانستنی درباره بهترین روش مطالعه و یادگیری دروس محاسباتی خواهیم گفت.

بهترین روش یادگیری دروس محاسباتی برای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار سوال سختی که دانش آموزان با آن رو به رو می شوند و همواره دنبال راه چاره آن هستند این است که دروس محاسباتی را چگونه باید بخوانند؟. بسیاری از دانش آموزان با مطالعه دروس محاسباتی مانند درس های رشته تجربی و ریاضی مشکل دارند. البته ضریب این دروس برای آن ها بسیار مهم است، زیرا حتی آینده درسی دانش آموزان هم به یاری این دروس تا حدودی ضمانت می گردد، اما به دلیل پیچیدگی ذاتی دروس محاسباتی مشکلاتی این وسط به وجود می آید که می توانند آن را با یک روش مناسب مطالعاتی رفع نمایند.

دانش آموزان تجربی بخاطر خواندن زیاد دروس تخصصی خود مانند: زیست از درس هایی مثل فیزیک و ریاضی غافل می شوند، در حالی که این دروس اهمیت زیادی برای دانش آموزان در مشخص رشته شان دارند. این دروس باید کنار زیست و شیمی به خوبی خوانده شوند.

اکثر دانش آموزان درس خوان رشته ریاضی در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به راحتی دروس محاسباتی خود را قبول شده اند، ولی هنگامی که به تست زدن میرسد با مشکل روبرو می شوند و نمی توانند از پس تست زدن بر بیایند و درصد خیلی کمی را در این دروس می گیرند.

ترفندهای طلایی برای درس خواندن در کمترین زمان

برای اینکه بتوانید سر امتحان سوالات دروس محاسباتی را بدون مشکل حل کنید باید سوالات را تک تک برای خود حل کنید؛ بنابراین برای دروس محاسباتی باید پس از فهمیدن سوال (یعنی دور اول سوال ها را فقط روخوانی کنید) سوال را پوشانده و آغاز به حل مساله کنید.

اگر هنوز سال دوم یا سوم دبیرستان هستید دیر نشده است، آغاز به حل مسائل کنید. دور اول مساله را نگاه و درک نموده و سپس بدون نگاه کردن مساله را از اول تا آخر حل کنید.

کتاب های تست انواع مختلقی از نکات را در یک فصل در خود جای داده اند و برخی از سوالات درگیر با چندین فصل هست که حتی امکان دارد توضیح آن سر کلاس درس به نیم ساعت هم بکشد، حال شما فرض کنید دانش اموزی که تا دیروز شب امتحانی بوده و فقط جواب سوالات را روخوانی نموده است میخواهد یک سوال سنگین را حل نماید، تقریبا باید بگویم غیر ممکن است. دانش آموزان نا امید نشوند برای هر مسئله ای راه چارهی هست در این میان می توانند از کلاس های خصوصی، یا یاری همکلاسی خود استفاده نمایند. یعنی باید کسی که روی مطلب مسلط تر است مطالب را برایشان توضیح دهند و پیش احتیاج های احتمالی سوالات را توضیح دهند.

اما راه چاره ویژه ما برای کسانی که پایه قوی نداشته و یا می خواهند در زمان کمتری به بیشترین تسلط بر روی دروس محاسباتی برسند ابتدا مطالعه آن دروس بوده بعد حل مسائل آن ها است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27748

به "بهترین روش یادگیری دروس محاسباتی برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش یادگیری دروس محاسباتی برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید