بلفاروپلاستی؛ زیباسازی و جوان سازی چشم

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: چشم ها، زیبا، جاذب، نافذ و خیره کننده هستند. برخورداری از چشمانی زیبا شاید آرزو یا دغدغه خیلی از ما بوده، هست و خواهد بود. هر انسانی تا زمانی که زنده است به صورت غریزی دوست دارد که زیبا باشد و زیبا بماند و این موضوع در ارتباط با چشم ها، از تمایزی توصیف ناپذیر برخوردار است. هر یک از ما در ارزیابی زیبایی چهره مان در آینه، اولین عضوی را که برای خیره شدن و وارسی انتخاب می کنیم چیزی نیست جز چشم!

بلفاروپلاستی؛ زیباسازی و جوان سازی چشم

علاوه بر موارد زیبایی شناختی، مواردی هستند که در آنها سلامتی و به عبارت دقیق تر بینایی افراد به واسطه دلایل متفاوتی هم چون افتادگی پلک بر اثر کهولت سن یا به صورت مادرزادی و مسائلی که ممکن است بر اثر تغییرات غیرعادی در پوست، عضلات یا بافت چربی اطراف چشم به وجود بیاد تحت الشعاع قرار داده می شوند. در کلیه این موارد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای یاری به اشخاص استفاده می گردد.

در ادامه باهم به آنالیز رایج ترین و موثرترین عمل ممکن در زمینه سلامتی و زیبایی چشم می پردازیم که از دو زیرشاخه اصلی در انجام عمل برخوردار است و عزیزانی که از این عمل استفاده می نمایند، به طرز شگفت انگیزی از نتایج حاصل از انجام این عمل رضایت مند هستند. با ما همراه باشید تا به آنالیز پیش زمینه، مکانیزم عمل، مزایای انجام این عمل، مراقبت های پس از عمل و هزینه انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بپردازیم.

در خاتمه هم روشی دیگر برای رفع افتادگی و سیاهی و گودی زیر چشم را به شما معرفی می کنیم که حتما به کارتان خواهد آمد.

مقدمه ای بر عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به چه معناست و دقیقا از چه شیوه هایی برخوردار است؟

عمل بلفاروپلاستی - blepharoplasty - به جراحی قابل اجرا روی پلک گفته می گردد که با هدف تغییر حالت و رفع خوابیدگی، درمان پف و چربی مازاد موجود در نواحی پلک بالایی و پایینی چشم را شامل می گردد. هم زمان با بالا رفتن سن و سال، شل شدگی پلک و ضعف در عضلاتی که کنترل پلک ها را به عهده دارند منجر به بروز مسائلی در سلامتی و زیبایی افراد می شوند.

به طور عمومی و کلی دو حالت برای جراحی بلفاروپلاستی صورت می پذیرد. بلفاروپلاستی کاربردی - Functional - و بلفاروپلاستی زیبایی - Cosmetic - که نوع کاربردی برای از بین بردن افتادگی پلک و رفع اختلالات بینایی مربوط به آن صورت می گیرد و نوع زیبایی، به صورت متمایز یا هم زمان برای هر دو پلک صورت می گیرد.

مکانیزم و انواع عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی functional به طور معمول برای مواردی هم چون افتادگی پلک بالایی، افتادگی عضلانی بالای پلک های بالایی که منجر به از بین رفتن بخشی از بازه بینایی شخص می گردد، پوست اضافی پلک پایینی و پف و به اصطلاح ایجاد کیسه های زیرچشمی به کار می رود که هر یک به نوبه خود؛ منجر به ایجاد اختلالاتی در بینایی، سلامتی و زیبایی افراد می شوند.

در تمامی موارد نام برده با اصلاح یا رفع مسائل موجود در عضلات یا پوست اطراف چشم، بازه بینایی افراد به حالت طبیعی بازگشته و از نظر زیبایی شناختی تاثیر به سزایی در زیباتر شدن چهره افراد خواهد داشت.

بلفاروپلاستی Cosmetic که از ابتدا با هدف زیبایی صورت می گیرد به طور معمول با از بین بردن پف زیر چشم و پوست اضافی پلک بالایی صورت می گیرد. البته بخش برداشت پوست اضافی پلک بالایی در افراد سن بالا و اشخاصی که به طور مادرزادی دچار افتادگی پلک هستند و پوست اضافی پلکشان منجر به مسدود کردن بخشی از بازه دیدشان می گردد؛ در قالب بلفاروپلاستی functional قرار می گیرد.

نکته:

مورد بسیار مهمی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، آمادگی روانی و انتظارات طبیعی از عملی هست که قصد انجام آن را داریم و در این مورد خاص اشاره ما به عمل بلفاروپلاستی هست. علاوه بر شناخت زوایا و اقدامات مختلف مربوط به عمل انتظار ما می بایست متناسب با نتایج طبیعی عمل باشد چرا که داشتن توقع بیش از اندازه نسبت به نتایج عمل منجر به بروز معضلات روانی پس از اجرای عمل و بروز افسردگی مقطعی و در برخی موارد طولانی می گردد.

مزایای استفاده از بلفاروپلاستی

  • افزایش میدان دید در افرادی که به صورت مادرزادی دچار افتادگی پلک هستند
  • برخورداری از چشمانی زیباتر از پیش
  • از بین رفتن کیست و پف زیرچشم ایجاد شده بر اثر کهولت سن
  • از بین رفتن پوست اضافی پلک پایینی

نکات حائز اهمیت عمل بلفاروپلاستی

در هر دو این شیوه ها باید به یاد داشته باشیم که ابتدا تک تک موارد و وظایف قبل و بعد از عمل برای خودمان رو بشناسیم و به تک تک آنها عمل کنیم چرا که در صورت عدم انجام به موقع یا صحیح هر یک از این موارد ممکن است با مسائل و عوارض جانبی مخاطره آمیزی روبرو بشویم. در ادامه این عنوان به تعداد زیادی از این موارد در قالب اقدامات پیش و پس از انجام بلفاروپلاستی اشاره خواهیم داشت.

اقدامات پیش از عمل بلفاروپلاستی

  • انجام ارزیابی و معاینات پزشکی پیش از عمل بلفاروپلاستی
  • پرهیز از استعمال دخانیات از یک هفته قبل از انجام عمل
  • از هرگونه داروی ضد انعقاد خون از جمله آسپیرین جدا پرهیز گردد
  • در صورت استفاده از برنامه درمانی و دارویی حتما اطلاعات پزشکی با پزشک درمیان گذاشته گردد
  • پیش از انجام عمل حتما هماهنگی های لازم با همراه انجام گردد تا بعد از عمل فرد را همراهی کند

اقدامات پس از عمل بلفاروپلاستی

  • استفاده از پک ژله ای سرد روی ناحیه عمل
  • استفاده از پماد تجویز شده روی خط جراحی
  • استراحت حداقل تا 48 ساعت پس از انجام عمل
  • پرهیز از انجام کار هایی که به چشم فشار وارد می نمایند
  • مصرف آنتی بیوتیک تا مدت مشخص شده توسط پزشک
  • استفاده از کمپرس یخ طی 48 الی 72 ساعت پس از انجام عمل
  • مصرف مایعات تا 24 ساعت پس از انجام عمل و پرهیز از مصرف غذای جویدنی
  • مصرف غذای مغذی و سالم تا حداقل یک هفته برای ریکاوری سریعتر ناحیه جراحی
  • پرهیز از مصرف الکل تا سه هفته پس از انجام بلفاروپلاستی، به ویژه قبل از جلسه عمل
  • ایجاد زاویه سی درجه بین سر و گردن و بدن، حین استراحت و خوابیدن
  • عدم انجام فعالیت های سنگین روزمره و ورزشی، پرهیز از بالارفتن فشار خون
  • بازگشت به خانه با همراهی شخص همراه، پس از نیم ساعت استراحت در کلینیک
  • استفاده از اشک مصنوعی و کمپرس یخ به مدت سه روز (پرهیز از تماس قطره چکان با چشم)
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی در ناحیه جراحی شده اعم از خط و سایه چشم و دیگر اقلام
  • پرهیز از انجام کار هایی که منجر به واردساختن فشار به عضلات اطراف چشم می شوند

افرادی که از بیشترین صلاحیت ممکن برای انجام بلفاروپلاستی برخوردارند

  • افراد برخوردار از افتادگی پلک مادرزادی که منجر به مسدودسازی بخشی از بیناییشان شده
  • افراد برخوردار از پف بیش از اندازه در پلک بالایی و پایینی چشم
  • افراد برخوردار از پف و گودی زیر چشم
  • افراد برخوردار از سن بالای هجده سال برای انجام انواع مختلف بلفاروپلاستی

هزینه انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک ساعی

ابتدا تایید دکتر برای انجام این عمل و سپس احتیاج شما عزیزان نسبت به انجام عمل بلفاروپلاستی، به شدت در مشخص قیمت این عمل تاثیرگذار است. در نتیجه هزینه نهایی این عمل تنها پس از معاینه شما عزیزان در کلینیک ساعی و مشخص اقدامات لازم برای جراحی پلک شما، خدمتتان گزارش خواهد شد.

ما در کلینیک ساعی در خدمت شما عزیزان هستیم تا تجربه ای به یاد ماندنی از سطح بالای کیفیت خدمات تخصصی زیبایی - درمانی را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

در صورت تمایل به رزرو وقت برای جلسه مشاوره و دریافت مشورت و معاینه توسط پزشک، با کارشناسان کلینیک ساعی تماس حاصل فرمائید.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون عمل های زیبایی دیگر از جمله لیزر مو های زائد، یا انواع روش های زاویه سازی و فرم دهی صورت در کلینیک ساعی، لطفا به وسیله هر یک از پل های ارتباطی با ما در ارتباط باشید یا همین حالا با ما تماس بگیرید!

021-88100050،021-88193146

[email protected]

آگاهیِ شما، رمز موفقیت ماست!

درمان گودی و سیاهی و پف چشم با تزریق فیلر

بلفاروپلاستی تنها راه رفع پف چشم و گودی و سیاهی زیر چشم نیست. یکی دیگر از روش های موثر برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم تزریق فیلر است. اگر به هر دلیلی علاقه ای به انجام عمل های جراحی ندارید و یا گودی و سیاهی دور چشمتان به حدی زیاد نیست که بخواهید عمل بلفاروپلاستی را انجام دهید ما به شما تزریق فیلر را پیشنهاد می کنیم.

تزریق دور چشم با فیلر برای رفع سیاهی، گودی، چروک های ریز، پف زیر چشم و کانال های زیر چشم که با بالا رفتن سن عمیق تر شده اند، انجام می گردد. تفاوت فیلر زیر چشم با سایر فیلرها این است که تمام مسائل مربوط به دور چشم را با یک بار تزریق درمان می نماید. البته قبل از هر چیز متخصص زیبایی باید در خصوص انجام تزریق نظر بدهد.

فیلر ها معمولا ترکیبی از مواد شیمیایی و طبیعی مثل هیالورونیک اسید هستند که در بدن انسان نیز فراوری می گردد. استفاده از مواد طبیعی بدن در تزریق فیلر، مسائل و عوارض بعد از تزریق را به حداقل می رساند.

با تزریق فیلر، علاوه بر تاثیرات آنی این روش درمانی، کلاژن سازی پوست نیز بهبود پیدا می نماید و می توان انتظار داشت که در محل تزریق، پوستی سالم تر، شفاف تر و بدون گودی و تیرگی، پدید بیاید.

حجم و برند استفاده شده در تزریق فیلر، با هدایت دقیق پزشک مربوطه انتخاب می گردد. این تکنیک کم و بیش بی خطر، در کمتر از 30 دقیقه، سیاهی، کبودی و گودی زیر چشم را رفع می نماید.

نکات استفاده از فیلر برای چشم

درمان با فیلر در قسمت های مختلف بدن، معمولا بسیار ساده است و بیمار می تواند در کمتر از یک ساعت، نتایج شگفت انگیز این روش درمانی را مشاهده کند. فیلر زیر چشم نیز معمولا کمتر از 30 دقیقه زمان می برد.

در شروع پزشک متخصص، محل تزریق فیلر را در پوست علامت گذاری می نماید. محل تزریق با استفاده از مواد ضدعفونی نماینده، پاک می گردد تا احتمال عفونت بعد از تزریق، به حداقل برسد.

سوزن های استفاده شده برای تزریق فیلر، بسیار نازک هستند و در نتیجه بیمار، درد زیادی را حس نخواهد کرد. به طور معمول حدود 5 تزریق برای هر چشم کافی است تا شرایط کلی زیر چشم بهبود پیدا کند.

بهتر است پیش از درمان فیلر زیر چشم، از مصرف دارو های ضد انعقاد خون مثل آسپرین و هپارین خودداری کنید. الکل و دخانیات نیز، نتایج درمانی با فیلر را تضعیف می نماید. هر مشکل پزشکی و بیماری ها گذشته باید به اطلاع پزشک رسانده شوند و لیستی از دارو های مصرفی نیز باید به صورت کتبی، در اختیار پزشک مربوطه قرار بگیرد.

24 ساعت بعد از درمان با فیلر، از یخ برای کاهش عوارض ناچیز این روش درمانی استفاده می گردد. پرهیز از فعالیت های ورزشی سنگین نیز باید 24 تا 48 ساعت بعد از درمان، ادامه داشته باشد.

ماندگاری فیلر چقدر است؟

ماندگاری فیلر چشم، با برند استفاده شده، تجربه پزشک و ژنتیک بیمار، ارتباطی نزدیک دارد. به طور کلی می توان انتظار داشت که نتایج زیبایی درمان با فیلر، 6 تا 18 ماه ادامه داشته باشد.

البته این موضوع تنها به نتایج موقت درمان با فیلر مرتبط است و کلاژن سازی بعد از تزریق، به شرایط کلی بیمار یاری می نماید. با هربار تزریق فیلر، حتی با گذشت زمان 18 ماه، می توان پیش بینی کرد که شرایط زیر چشم از دوران پیش از تزریق، بهتر باشد.

برای تزریق فیلر به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از مهمترین مسائل در تزریق فیلر زیر چشم، انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه است. نزدیکی محل تزریق به چشم، ریسک تزریق نادرست را بالا می برد و بهتر است با در نظر دریافت این موضوع، یک پزشک متخصص و باتجربه برای تزریق فیلر در این منطقه انتخاب گردد.

بسیاری از مراکز زیبایی، آرایشگاه ها و مجموعه های غیر قانونی، با قیمت های پایین تر، تزریق فیلر زیر چشم را انجام می دهد. با این حال از نظر قانونی و پزشکی، تنها یک متخصص پوست می تواند تزریق فیلر زیر چشم را به عهده بگیرد.

ارزانی تزریق فیلر در مراکز غیر قانونی، بی دلیل نیست و به ماده استفاده شده در فیلر، مرتبط است. یک انتخاب نادرست در این مرحله درمانی می تواند عوارضی دائمی را بر پوست شما اعمال کند.

کلینیک ساعی با تجربه ای که در خدمات تخصصی زیبایی دارد، بهترین گزینه برای انتخاب شما خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53083

به "بلفاروپلاستی؛ زیباسازی و جوان سازی چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلفاروپلاستی؛ زیباسازی و جوان سازی چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید