بسته بندی و برندسازی حلقه مفقوده صادرات محصولات کشاورزی کاشمر

به گزارش مهسان بلاگ، فرماندار کاشمر گفت: به رغم اینکه برندسازی و بسته بندی یکی از موضوعات مهم در صادرات محسوب می گردد اما این دو موضوع در بخش کشاورزی شهرستان کاشمر مغفول مانده است.

بسته بندی و برندسازی حلقه مفقوده صادرات محصولات کشاورزی کاشمر

به گزارش خبرنگاران، مسلم ساقی در حاشیه بازدیدی که به منظور آنالیز اقدامات انجام شده از روستاهای محمدیه، حاجی آباد، سرحوضک، کسرینه و زنده جان از توابع بخش مرکزی انجام شد، مطرح نمود: بسته بندی، برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی از جمله بخش هایی هستند که در شهرستان کاشمر کمتر به آن توجه شده است.

وی در بازدید از مزرعه نمونه کشت انگور در روستای کسرینه اظهار کرد: با توجه به هزینه های بالای کشاورزی کشت محصولاتی که بازدهی مالی بالایی دارند، در شهرستان لازم است.

فرماندار کاشمر تاکید نمود: باید با استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان درخصوص اصلاح و فراوری ارقام جدید انگور با مصرف آب کمتر که از بازار خوبی هم برخوردار باشند، اقدام گردد.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی از جمله انگور، انار و طالبی، ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان لازم است، متاسفانه بسته بندی، برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان کاشمر مغفول مانده اند که می طلبد با شیوه های نوین در این خصوص برنامه ریزی کرد.

وی در بازدید از روستای سرحوضک، اضافه نمود: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است، افت منابع آبی از مهم ترین مسائل زیربنایی است که باید با کار کارشناسی در مورد مدیریت منابع آبی و استفاده صحیح از منابع آبی موجود برنامه ریزی کرد.

فرماندار کاشمر گفت: خشکسالی و کمبود آب مهم ترین مسائل حوزه کشاورزی بوده که بسیاری از کشاورزان منطقه را با چالش روبرو نموده است.

ساقی اضافه نمود: اقدام دهیاری و شورای اسلامی روستای سرحوضک در راهنمایی آب های سطحی و ذخیره آن برای استفاده در فضای سبز و مصارف کشاورزی اقدامی قابل تقدیر است و به عنوان یک الگو در زمینه استفاده بهینه از آب های سطحی در سایر روستاها باید استفاده گردد.

وی سپس با حضور در روستای زنده جان از عملیات تعویض شبکه آب شرب، کارگاه فراوری قارچ، سالن ورزشی درحال احداث و باشگاه ورزشی روستا بازدید کرد و با اعضای شورای اسلامی، دهیار و مدیرعامل کارخانجات صالح به عنوان مشخص مالی بخش مرکزی نشست داشت.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی طرح مثلث توسعه مالی فرهنگی استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و مردم براساس پتانسیل های هرمنطقه به خصوص مناطق روستایی است تا مشخص های مالی به عنوان محور فعالیت های مالی روستا فعالیت کنند.

ساقی ابراز امیدواری کرد؛ با فعالیت های انجام شده توسط مشخص مالی بخش مرکزی شاهد تحولاتی در زمینه اشتغال و رونق مالی در سطح روستاها باشیم.

او اظهار کرد: قطعا ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در زمینه دامپروری و کشاورزی وجود دارد اگر به صورت درست و کارشناسی حمایت شوند در پویایی و رونق اقتصاد کشاورزان موثر خواهد بود.

وی همچنین در روستای محمدیه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در اداره امور روستاها، اعلام کرد: یکی از اصول اساسی کار شورایی مشورت کردن و استفاده از خردجمعی است.

فرماندار کاشمر اضافه نمود: در مورد درخواست شورای اسلامی روستا مبنی بر ایجاد دیوار ساحلی در شمال روستا به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در زمان بارندگی و وقوع سیلاب، موضوع به وسیله بخشداری و امور آب شهرستان پیگیری خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23802

به "بسته بندی و برندسازی حلقه مفقوده صادرات محصولات کشاورزی کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی و برندسازی حلقه مفقوده صادرات محصولات کشاورزی کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید