بریتانیا و کشورهای اروپایی پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کردند

به گزارش مهسان بلاگ، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایرلند به شماری دیگر از کشورها پیوسته اند که پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را در فضای هوایی شان ممنوع نموده اند.

بریتانیا و کشورهای اروپایی پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کردند

به گزارش گاردین این اقدام پس از آن صورت می گیرد در کمتر از پنج ماه دومین سقوط مرگبار یک هواپیمای بوئینگ 737 مکس گونه 8 در اتیوپی رخ می دهد.

سقوط هواپیمای اتیوپی با 157 مسافر

ابهام در امنیت هواپیمای بوئینگ 737 مکس-8

با تصمیم این کشورها مقامات هوایی آمریکا، شرکت های هوایی آمریکا و شرکت سازنده آمریکایی بوئینگ که بر ایمن بودن این گونه هواپیما پای می فشارند، در انزوا قرار می گیرند.

درعین حال، فشار وارد بر شرکت بوئینگ و مقامات ناظر در سازمان هوایی فدرال آمریکا ممکن است شدت بیشتری بیابد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی ادعا کرد عملیات پروازی این هواپیماها بیش از حد پیچیده شده است و انجمن حرفه ای مهمانداران پروازی آمریکا هم از شرکت هوایی آمریکن ایرلاینز خواستند ناوگان 737 مکس خود را تا معین شدن نتیجه تحقیقات زمین گیر کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا دراین باره گفت: ازآنجایی که ما اطلاعات کافی از ضبط کننده داده های پرواز (جعبه سیاه) هواپیمای سقوط نموده در اختیار نداریم، به عنوان یک اقدام احتیاطی پروازهای همه هواپیماهای مسافربری از این نوع مربوط به هر خط هوایی را که به فضای هوایی بریتانیا وارد یا از آن خارج می شوند یا از فراز آن می گذرند، متوقف می کنیم.

اتحادیه خلبانان بریتانیا (بلپا) از این تصمیم استقبال و گفت: ایمنی باید در اولویت قرار گیرد. پنج هواپیمایی 737 مکس که در بریتانیا ثبت شده اند و عملیات پروازی انجام می دهند به شرکت تی یوآی (TUI) تعلق دارند.

خطوط هوایی نروژ نیز همه 18 هواپیمای 737 مکس 8 خود را که در سراسر اروپا ثبت شده بودند، زمین گیر نموده است. خطوط هوایی ترکیه هم دارای هواپیماهای 737 مکس 8 هستند و دو فروندشان که در راستا بریتانیا در حال پرواز بودند، مجبور شده اند در میانه سفر به استانبول بازگردند.

تی یوآی که بزرگ ترین شرکت مسافرتی و گردشگری دنیا است، می گوید استفاده از هواپیماهای 737 مکس را در همه شش خط هوایی اش متوقف می نماید.

قبلاً استرالیا و سنگاپور به دنبال اندونزی و چین، عمان و کره جنوبی همه عملیات هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را در داخل و خروج فرودگاه هایشان معلق نموده بودند.

به گزارش منابع صنعت هوایی تقریباً 40 رصد از ناوگان 371 فروندی در حال خدمت جت های بوئینگ 737 مکس در حال حاضر زمین گیر شده اند که بیشترین آن ها 97 جت مربوط به بزرگ ترین بازار دنیا چین است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6842

به "بریتانیا و کشورهای اروپایی پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا و کشورهای اروپایی پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید