برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در هفته جاری

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رأی گیری درباره طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور اطلاع داد.

برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کاترین کلارک نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه در تبادل نظر با شبکه سی ان ان گفت، پس از آنکه بار دیگر طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساختمان کنگره را به محاصره خود در آوردند، نمایندگان دموکرات برای پیگیری مراحل استیضاح رئیس جمهور در هفته آینده آماده می شوند.

کاترین کلارک گفت: لازم است که دونالد ترامپ از قدرت برکنار گردد و ما تصمیم داریم با هر ابزاری این فرایند را به پیش ببریم تا مطمئن شویم که آنچه که اتفاق می افتد برای محافظت از دموکراسی صورت می گیرد.

نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید نمود: در صورتی که مایک پنس، معاون رئیس جمهور به استناد بند متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ عمل نکند، ما برای استیضاح رئیس جمهور اقدام خواهیم کرد.

به تازگی دموکرات های آمریکا طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات طرفدارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند.

روز چهارشنبه هفت جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا، به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع طرفدارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: عقب ننشسته ایم، کنار نمی کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من 75 میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می گویند که من پیروز نشده ام!

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حال برگزار شدن بود که اندکی بعد به دلیل هجوم طرفداران دونالد ترامپ تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، طرفداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار ها را پاره نموده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.

پس از آن در واکنش به این اعتراض مقامات مختلفی از آمریکا خواهان استفاده از متمم 25 قانون اساسی این کشور شدند تا از طریق آن ترامپ را برکنار نمایند.

به طور مثال نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خواهان به کارگیری قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ شد و گفت: اگر متمم بند 25 قانون اساسی فعال نگردد کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.

پیش از او چاک شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم 25 قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ]فوری استفاده از متمم 25 قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74419

به "برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در هفته جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در هفته جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید