بررسی مودم VDSL ایسوس DSL-AC55U: همه چیز تمام برای کاربران خانگی و کسب وکارهای کوچک

به گزارش مهسان بلاگ، امروز دیدم دوباره مودم روتر ADSL/VDSL ایسوس DSL-AC55U در بازار ایران موجود شده و برخی از فروشگاه های اینترنتی آن را با قیمت حدود 3 میلیون و 400 هزار تومان می فروشند.

بررسی مودم VDSL ایسوس DSL-AC55U: همه چیز تمام برای کاربران خانگی و کسب وکارهای کوچک

قیمتی که شاید برای این روزها و در مقایسه با دیگر مودم روترهای بازار، چندان زیاد نیست و برای چنین دستگاهی ارزش دارد.

وای فای دو بانده قدرتمند

مودم DSL-AC55U ایسوس جزو اولین مودم هایی است که به تراشه وای فای دو بانده 802.11ac مجهز شد و امکان استفاده همزمان از دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز را فراهم کرد.

تفاوت این مودم با مدلی مانند DSL-AC51U و DSL-AC52U در این است که از وای فای AC1200 پشتیبانی می کند که باعث می شود سرعت وای فای روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز نزدیک به 300 مگابیت بر ثانیه اسمی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 867 مگابیت بر ثانیه اسمی ارائه بدهد.

ایرادی که به مودم های DSL-AC51U و DSL-AC52U گرفته می شد؛ سرعت نسبتا کم وای فای آن ها روی باند فرکانس 5 گیگاهرتز بود که تقریبا 433 مگابیت اسمی است ولی در مودم DSL-AC55U سرعت به 867 مگابیت رسیده است.

تراشه این مودم Ralink MT751020 با 128 مگابیت رم و 128 مگابیت حافظه فلش است. شاید این چیپ ست چندان به مذاق طرفداران تراشه های کوالکام خوش نیاید ولی تست های محک زنی نشان می دهند قدرت پردازنده آن چندان ضعیف نیست.

بسکمک از خریداران این مودم، شرکت های تجاری و کسب وکارهای کوچک هستند و گزارش دادند به راحتی در محیط هایی با 15 الی 20 کاربر کار می کند. البته، گزارش هایی هم شده که مثلا نرخ هنگی نسبتا بالایی دارد یا سرعت لود پنل مدیریتی پایین است ولی در کل نباید از نظر سخت افزاری یک مودم رده پایین محسوب شود.

اینترنت ADSL و VDSL با هم

یکی از مزایای بزرگ این مودم، به ویژه برای بازار اینترنت این روزهای ایران، پشتیبانی از هر دو استاندارد ADSL و VDSL است. در ADSL از حداکثر سرعت 24 مگابیت یعنی +ADSL2 برخوردار است و در VDSL هم با پشتیبانی از سرعت 200 مگابیت عملا یک VDSL2 ارائه می دهد.

کاربرانی که این روزها اینترنت ADSL دارند؛ می توانند این مودم را خریداری و استفاده کنند و اگر بعدا به اینترنت VDSL ارتقا دادند؛ باز هم این مودم را روی تنظیمات اتصال اینترنت جدید خود قرار دهند.

این مودم با اینترنت فیبرنوری و اینترنت موبایل 3G/4G نیز سازگاری کامل دارد. کافی است یک مودم GPON فیبرنوری را به این مودم وصل کنید تا اینترنت چند صد مگابیتی روی آن به اشتراک گذاشته شود.

همین طور، به راحتی از اینترنت موبایل 3G/4G پشتیبانی می کند و می توانید یک دانگل یا مودم همراه به آن وصل کنید و باز اینترنت پرسرعت موبایل را روی روتر DSL-AC55U به اشتراک بگذارید و از طریق وای فای دستگاه های دیگر به اینترنت وصل شوند.

درگاه های ارتباطی کافی

درگاه های شبکه LAN گیگابیتی این مودم هم اجازه می دهد در آینده از اینترنت های بالای 100 مگابیت استفاده کرد. اگر، اینترنت فیبرنوری یا 4G را روی این مودم قرار دهید؛ باز درگاه های شبکه گیگابیتی کمک می کنند به سرعت های بالاتر از 100 مگابیت دسترسی داشته باشید.

درگاه های ارتباطی ایسوس DSL-AC55U شامل 4 درگاه RJ45 می شود که یکی برای WAN و سه تای دیگر برای LAN استفاده خواهد شد. همین طور، یک درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن دارد.

یک درگاه USB 2.0 برای اتصال هارددیسک اکسترنال، پرینتر و دیگر دستگاه ها دارد که اتفاقا خریداران زیاد از آن راضی هستند و با قابلیت دانلود اتوماتیک، به راحتی در طول شب صدها گیگابایت فیلم و سریال و فایل را روی هارددیسک اکسترنال ذخیره می کنند.

چهار آنتن خارجی با قدرت گیرندگی نسبتا بالا دارد که برای پوشش دادن یک آپارتمان 100 متری کاملا مناسب هستند ولی نقطه ضعف آن ها، عدم امکان جدا شدن این آنتن ها و نصب آنتن های قوی تر است.

جزو مودم هایی است که می شود روی آن ها فریم ویر DD-WRT را نصب کرد. البته، مودم های ایسوس همیشه بهترین فریم ویر از نظر امکانات و ابزارهای نرم افزاری را دارند و اصلا یکی از دلایل خرید مودم های ایسوس در نزد کاربران حرفه ای، همین پنل های مدیریتی بسیار قوی آن است ولی باز اگر کاربری بخواهد می تواند فریم ویر DD-WRT را نصب کند.

در پنل مدیریتی از سرویس های VPN به طور کامل پشتیبانی می کند و شما با نصب یک VPN می توانید به کارهای خود برسید. این قابلیت از سرویس های PPTP/L2TP/OpenVPN پشتیبانی می کند.

افزون بر این، انواع ابزارهای مدیریت پهنای باند شبکه و اینترنت، کنترل والدین، شبکه میهمان، فایروال، فیلترینگ آدرس های IP و MAC، مدیریت دانلودها و درگاه USB، ابزار AiProtection برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه های متصل به روتر و سرویس AiCloud برای دسترسی از راه دور به هارددیسک اکسترنال متصل به مودم را در اختیار شما قرار می دهد.

حرف آخر

در نهایت، مودم VDSL ایسوس DSL-AC55U یک خرید آینده نگرانه است. همزمان به چند مزیت و قابلیت مهم مجهز می شوید که اتفاقا نکات ضعف اینترنت و وای فای خانگی هستند.

پشتیبانی از استانداردهای ADSL و VDSL برای برخورداری از سریع ترین اینترنت های ثابت، وای فای دو بانده با سرعت 1.2 گیگابیت، پوشش دهی آنتن نسبتا خوب برای یک آپارتمان 100 متری، درگاه های شبکه اترنت یک گیگابیتی، امکان استفاده از اینترنت 3G/4G و فیبرنوری و VPN مزایای ویژه این مودم با کیفیت ساخت متوسط رو به بالا است.

در حالی که مودم های تک بانده و به مراتب ضعیف تر این مودم در بازار قیمت هایی نزدیک به 2 میلیون تومان دارند؛ قیمت 3.400 میلیون تومانی این مودم نسبتا خوب است و ارزش خرید دارد.

خرید خرید مودم ایسوس DSL-AC55U از سایت دیجی کالا

چند روزی می شود مودم دی لینک DSL-224 NEW را در سایت دیجی کالا و چند سایت دیگر فروشگاهی محصولات شبکه می بینم. به نظر می رسد این مدل مودم…

تی پی لینک در نمایشگاه IFA امسال، علاوه بر اینکه از یک محصول چندگانه انقلابی به نام Deco X80-5G رونمایی کرد که یک مودم 5G، روتر وای فای…

در حالی که بازار شبکه و مودم در ایران از ابتدای امسال آشفته و به هم ریخته شده؛ قیمت ها چند برابر شدند؛ هیچ مودمی وارد نمی شود…

مودم های تی پی لینک TD-W9960 و TD-W9970 جزو ارزان ترین و به صرفه ترین مودم های VDSL بازار ایران بودند و اکنون هم در مقایسه با قیمت دیگر مودم ها، رده پایین…

این مطلب در تاریخ 7 مرداد 99 به روزرسانی شد در حالی شاهد ارایه سرویس های اینترنت VDSL از سوی مخابرات و شاتل هستیم که در بازار…

به روزرسانی: 7 مرداد ماه 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی…

به روزرسانی تیرماه 99 هنگامی که این مطلب نوشته شد؛ مودم تی پی لینک Archer VR400 یک میان رده با سرعت متوسط 1200 مگابیت محسوب می شد ولی به تدریج…

در این روزهایی که مودم ADSL و VDSL حکم طلا را دارد؛ دو مودم زایکسل در بازار موجود است و هم فروشگاه های آنلاین و هم…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67088

به "بررسی مودم VDSL ایسوس DSL-AC55U: همه چیز تمام برای کاربران خانگی و کسب وکارهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی مودم VDSL ایسوس DSL-AC55U: همه چیز تمام برای کاربران خانگی و کسب وکارهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید