رجحان نظامی صنعا بر ریاض

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- حملات متعدد به عمق راهبردی عربستان سعودی؛ تاثیرات منفی شدیدی بر اقتصاد و توان نظامی آل سعود برجای گذاشته است.

رجحان نظامی صنعا بر ریاض

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون العالم، نیروهای مسلح یمن بار دیگر با هدف قرار دادن تاسیسات مهم و حساس در عمق خاک عربستان سعودی ضعف این رژیم و سامانه های پدافند هوایی این کشور و رجحان نظامی خود را در مقابله با متجاوزان نشان دادند.

نیروهای مسلح یمن با اجرای عملیاتی در عمق خاک عربستان سعودی، تاسیسات شرکت نفتی آرامکو و پایگاه های سامانه موشکی پاتریوت و دیگر مواضع را در جیزان جنوب عربستان هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام این حملات، متجاوزان را تا زمانی که تجاوز به یمن و محاصره این کشور ادامه دارد به عملیات بیشتر و گسترده تر تهدید کرد.

علی الذهب خبرنگار شبکه در یمن در گزارشی از این حملات گفت: نیروهای مسلح یمن اعلام کردند این عملیات که با استفاده از یازده فروند موشک و پهپاد انجام شد پاسخی به ادامه تجاوزات به یمن و محاصره این کشور است.

رشاد الوتیری کارشناس نظامی یمنی گفت: حمله ای که نیروهای مسلح یمن امروز انجام دادند پاسخی طبیعی به ادامه تجاوزات به یمن است. حملات ما بسیار دردناک است و باعث می گردد متجاوزان همواره نگران باشند. ما متجاوزان را در برابر ملت های خود و دیگر ملت های دنیا رسوا خواهیم کرد و نشان می دهیم ضعیف تر از آن هستند که به تجاوزات علیه یمن و محاصره این کشور ادامه دهند.

خبرنگار اضافه نمود: نیروهای مسلح یمنی طی هفته های اخیر بارها حملاتی علیه تاسیسات حیاتی در مناطق مختلف عربستان انجام داده اند و این مواضع و تاسیسات را با موشک و پهپاد هدف قرار داده اند که نشان دهنده راهبرد نظامی حرفه ای صنعا در مقابل متجاوزان و کوشش آن برای ایجاد توازن بازدارندگی در مقابل متجاوزان به وسیله افزایش بانک اهداف خود در خاک عربستان سعودی و نیز تنوع بخشیدن به حملات خود و حملات چند باره به مراکز و تاسیسات مهم و حساس در این کشور است.

عبدالله الجعفری کارشناس نظامی یمنی گفت: حمله به عمق راهبردی عربستان سعودی تاثیرات مالی و نظامی شدیدی بر این رژیم دارد. اکنون معادلات در میدان جنگ تغییر نموده است زیرا نیروهای یمنی توانسته اند مرزهای جغرافیایی را پشت سر بگذارند و اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار دهند.

در ادامه گزارش آمده است: از نظر کارشناسان، رجحان نظامی صنعا در اینگونه حملات علیه عربستان سعودی نشان دهنده افزایش توانمندی های هوایی نیروهای یمنی از یکسو و ضعف سامانه های پدافند هوایی رژیم سعودی از سوی دیگر است که با وجود امکانات تسلیحاتی و حمایت نظامی آمریکایی که از آن برخوردار است نتوانسته است جلوی این حملات را بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83731

به "رجحان نظامی صنعا بر ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان نظامی صنعا بر ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید