بازندگان مناظره نخست انتخاباتی ترامپ و بایدن

به گزارش مهسان بلاگ، تحلیلگران در آمریکا بر سر اینکه جو بایدن یا دونالد ترامپ برنده نخستین مناظره انتخاباتی بوده اختلاف دارند، اما در این خصوص که مردم بازنده اصلی مشاجره دیشب بودند هم نظرند.

بازندگان مناظره نخست انتخاباتی ترامپ و بایدن

گروه بین الملل خبرنگاران- مناظره میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در شب گذشته را شاید بتوان یکی از پرهرج و مرج ترین مناظره های تاریخ آمریکا و در عین حال، یکی از شفاف ترین آینه های منعکس کننده چهره بدون روتوش و بزک صحنه سیاست در این کشور دانست.

مشهورترین تحلیلگران در آمریکا با عبارت ها و واژه های مختلفی نظیر وهن آمریکا، زباله دانی، بدترین مناظره تاریخ و فاجعه آن را توصیف کردند و عده ای هم نوشتند که واژه مناسب در خور اتفاقات شب گذشته پیدا نمی کنند.

  • جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

    جیک تیپر، مجری شبکه خبری سی ان ان گفت: یک بلبشوی تمام عیار و سرشار از فاجعه بود. بدترین مناظره ای بود که در عمرم دیده ام. اصلاً مناظره نبود، شرم بود.

    آندرسون کوپر، تحلیلگر این شبکه خبری هم گفت: اصلاْ نمی دام این مناظره چه چیزی داشت. نمی دانم چه کسی برنده شد... ولی نمی شود این مناظره را نگاه کرد و به رئیس جمهور کشور و اینکه چطور درباره ما فکر می کند افتخار کرد.

    بازندگان مناظره

    درباره اینکه برنده مناظره شب گذشته چه کسی بود میان تحلیلگران اختلاف نظر وجود دارد اما به نظر می رسد آنها در این خصوص که مردم بازندگان اصلی مشاجره های شخصی ای بودند که در یکی از بحرانی ترین مقاطع تاریخی آمریکا میان دو عضو هیئت حاکمه این کشور در گرفت.

    در مناظره دیشب مردم آمریکا انتظار داشتند به سئوالات آنها درباره گسترش تفرقه های نژادی، شرایط مالی در دوران کرونا، شمار بالای مرگ و میر آمریکایی ها بر اثر این بیماری، رشد خشونت در برخی شهرهای آمریکا و مسائل سیاه پوستان پاسخ داده شود، اما کریس والاس، مجری برنامه بعد از پیش کشیدن هر یک از این سئوالات مجبور شد انرژی اش را صرف خاموش کردن داد و فریادهای دو نامزد و جلوگیری از حملات شخصی آنها به یکدیگر کند. او در اواخر مناظره زمانی که درگیری لفظی میان بایدن و ترامپ بالا گرفت گفت: مردم آمریکا حق دارند درباره مسائل اساسی تر، حرف شما را بشنوند.

    بایدن در مناظره دیشب چندین بار با استفاده از الفاظی دون شأن یک سیاستمدار مانند دلقک، خفه شو و سگ دست آموز پوتین به ترامپ حمله کرد و ترامپ هم بایدن را به ضعف هوش و فساد مالی متهم کرد.

    از طرف دیگر، در حالی که مسئله حملات نژادپرستانه پلیس به سیاه پوستان آمریکایی یکی از اساسی ترین مسائل روز آمریکا است نه بایدن و نه ترامپ، غیر از اتهام پراکنی علیه یکدیگر برنامه ای برای حل این معضل ارائه نکردند. ترامپ، حتی خشونت نژ ادپرستان سفیدپوست در حادثه شارلتسویل را محکوم نکرد.

    والاس از ترامپ پرسید: آیا شما تمایل دارین گروه های نژادپرست سفیدپوست و گروه های شبه نظامی [مرتبط با آنها] را محکوم کنیم و بگویید که لازم است آنها از اقداماتشان دست بکشند؟

    ترامپ شانه اش را بالا انداخت و گفت: مطمئناً تمایل دارم این کار را انجام دهم، ولی باید این را بگوییم که تقریباً همه خشونتی که می بینم از طرف چپ گراها است نه راست گراها.

    رئیس جمهور آمریکا علاوه بر این، معترضان به خشونت های نژادپرستانه در آمریکا را غارتگرانی نامید که اقدام به آتش زدن فروشگاه ها و اموال عمومی می کنند.

    بایدن، در سوی دیگر جز اعتراف به وجود بی عدالتی سیستماتیک در آمریکا و انتقاد ازعملکرد ترامپ حرفی برای گفتن درباره برنامه ای برای چگونگی عبور از این مشکل نداشت. او هنگامی که به درستی از سوی ترامپ درباره اینکه قتل های نژادپرستانه توسط پلیس در دوران باراک اوباما بیشتر هم بوده اند چاره ای جز سکوت نداشت.

    نامزدهای بی برنامه

    در حالی که شیوع ویروس کرونا جان صدها هزار نفر را در آمریکا گرفته، در مناظره شب گذشته گفت وگو بر سر این موضوع هم، بگو مگوهای شخصی بین بایدن و ترامپ سرنخی درباره اینکه این معضل قرار است چطور حل شود در اختیار رأی دهندگان آمریکایی قرار نداد.

    مجله تایم در همین باره نوشته است: اگر آمریکایی ها امیدوار بودند بتوانند از مناظره دیشب به اطلاعات یا اطمینان خاطری دست پیدا کنند مبنی بر اینکه نامزدهای انتخاباتی چطور معضل کرونا را از سر خواهند گذارند، مناظره سه شنبه شب هیچ اطلاعاتی در اختیار آنها قرار نداد.

    تایم نیز با اشاره به اینکه بایدن و ترامپ بدون ارائه برنامه ای درباره مبارزه با این بیماری ظرف ماه ها و سال های آینده فقط به انتقاد از یکدیگر پرداخته اند نوشته حملات شخصی و داد و جنجال ها در مناظره موجب شده رأی دهندگان هیچ تصوری از اینکه چه اتفاقی قرار است در ماه های حساس آینده رخ دهد نداشته باشند.

    این مجله نوشته اگر قرار باشد برای بگو و مگوهای دیشب این دو نامزد برنده ای در نظر گرفت، باید ویروس کرونا را شایسته این عنوان دانست که در شرایط ابهام ها و درگیری هایی مانند مناظره شب گذشته، بهترین فرصت را برای رشد و نمو دارد.

    در چند موضوع دیگری که در مناظره دیشب مطرح شد هم فرایند مشابهی حاکم بود و ترامپ و بایدن به ندرت به موضوعات و مسائل مهم و مبتلا به جامعه که مردم آمریکا امیدوار به شنیدن آن بودند پرداختند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62710

به "بازندگان مناظره نخست انتخاباتی ترامپ و بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازندگان مناظره نخست انتخاباتی ترامپ و بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید