باتفاوت های همسرمان باید چه کنیم تا زندگی به کاممان شیرین گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، زن و مرد برای زندگی با هم احتیاج به فهم بعضی نکات، شناخت تفاوت ها و آموختن چگونگی برقراری ارتباط دارند.

باتفاوت های همسرمان باید چه کنیم تا زندگی به کاممان شیرین گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، افسانه صمدزاده روانشناس و استاد دانشگاه درباره گذشت کردن زوجین گفت: وقتی زوجین پا به پای هم پیش می فرایند، هر کدام باید از یک سری چیز ها بگذرند تا با سبک طرف مقابلشان جور گردد به جای این که یک نفر مجبور گردد در خصوص همه چیز از خود گذشتگی نشان دهد. فداکاری ها و گذشت های هر دو باعث هماهنگی و تعادل در زندگی مشترک می گردد.

وی ادامه داد: برای تغییر دادن شریک زندگیتان، شما هم باید قدمی بردارید و تغییراتی در خود ایفا کنید. البته طرفین باید بدانند این تغییرات، تحمیل یا اجبار نیست و زوجین به منظور تقویت رابطه شان دست به تغییرات می زنند.

این روانشناس اضافه نمود: صحبت کردن برترین راه برای معین کردن توقعات و محدودیت ها است. بعلاوه می توان با صحبت، رفتار های بد و ناخوشایندی که عادی شده اند را عنوان کرد و در راستای حل آن قدم برداشت. همسران باید در کنار یکدیگر پیش فرایند تا هر دو به چیز های مطلوب برسند.

وی درباره داشتن یک رابطه سالم و درست، خاطر نشان کرد: باور های هر فرد شخصیت او را می سازد و به سادگی قابل تغییر نیست. برای داشتن یک رابطه سالم شما باید به تفاوت های فردی همسرتان احترام بگذارید و آن ها را بپذیرید. با منطق، صبر و حوصله در یک زمان مناسب و با لحنی محبت آمیز و با محبت، با همسرتان صحبت کنید و علت خود را برای مخالفت یا موافقت با او اسم کنید.

این روانشناس ادامه داد: توجه همسرتان را به موارد تازه جلب کنید و برایش تازگی داشته باشید، حتی اگر تغییر در ظاهر خودتان باشد. البته مشروط بر این که به خودتان آسیبی وارد نکنید.

صمدزاده گفت: خودتان را مشغول یادگیری و آموزش کنید تا زمان کمتری برای جر و بحث پیدا کنید. از تفاوت ها، برای نزدیک تر شدن به یکدیگراستفاده کنید. دو نفر نمی توانند کاملا در همه چیز شبیه به یکدیگرباشند و همین تفاوت ها است که رابطه را جالب تر می نماید. هم چنین اگر طرفین سر مسائلی توافق و از خودگذشتگی نشان دهند وهدف بهتر شدن رابطه باشد نتیجه جز شادتر شدن زندگی و قوی شدن رابطه تان نخواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92205

به "باتفاوت های همسرمان باید چه کنیم تا زندگی به کاممان شیرین گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتفاوت های همسرمان باید چه کنیم تا زندگی به کاممان شیرین گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید