انعقاد تفاهم نامه ای برای هوشمندسازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از انعقاد تفاهم نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک شرکت دانش بنیان در راستای هوشمندسازی سلامت اطلاع داد.

انعقاد تفاهم نامه ای برای هوشمندسازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کوکب موسوی امروز 19 دی ماه در جلسه کمیته هوشمندسازی استان در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: هدف ما این است که مصوبات جلسات مختلف که در استانداری برگزار می گردد را عملیاتی کنیم. پس از نمایشگاه هوشمندسازی که در اردیبهشت ماه انجام شد، برآن شدیم تا از توان بخش خصوصی نیز در جهت توسعه استان بهره بگیریم.

وی اضافه نمود: در جلسه گذشته این کمیته تفاهم نامه ای امضا شد و امروز نیز تفاهم نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک شرکت دانش بنیان در راستای هوشمندسازی سلامت امضا شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خراسان رضوی بیان نمود: در ارتباط با عملکرد دستگاه های اجرایی در راستای توسعه دولت الکترونیک بر مبنی ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در کشور به لحاظ تحقق محورهای مشخص شده، دومین استان هستیم و حدود 76درصد اهداف ما تحقق یافته است.

موسوی گفت: تاکید بعدی ما بر استفاده دستگاه های اجرایی از توانمندی بخش خصوصی است و در این راستا استانداری در مورد مدیریت انرژی از بخش خصوصی استفاده نموده است.

وی ادامه داد: خواسته ما اعتبارات است زیرا از سال 94 دیگر ردیف اعتباری در این بخش وجود ندارد و نتیجه پیگیری های ما نیز ارجاع به ردیف های ملی است که این امر سبب عدم بهره دستگاه های اجرایی مرتبط می گردد.

در ادامه این جلسه ایرج لایق، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: انشاالله نمایشگاه کامپیوتر و شهر هوشمند از یک تا چهارم بهمن ماه در مشهد برگزار خواهد شد. نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور شرکت های ذیل تفاهم نامه مشخص های مالی است.

وی اضافه نمود: حوزه هوشمندسازی ذیل 10 شاخه گردشگری، سلامت، حمل ونقل، بازی یارانه ای، کسب و کار هوشمند، پرداخت الکترونیک، فراوری محتوا و... مشغول فعالیت است.

احمد دستجردی، مشخص سلامت الکترونیک استان نیز در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات تفاهم نامه منعقد شده اظهار کرد: این تفاهم نامه به جهت توسعه بخش سلامت الکترونیک امضا شده است.

وی اضافه نمود: براساس این تفاهم نامه شرکت ما به عنوان یک بخش خصوصی محور توسعه سلامت در بخش خصوصی و رابطی میان دانشگاه برای توسعه خدمات سلامت در حوزه فناوری اطلاعات است.

مشخص سلامت الکترونیک استان بیان نمود: شرکت ما در عرض چهارسال گذشته، یک پلتفرم دانش بنیان طراحی نموده که براساس آن ارتباط میان پزشک و بیمار در بستر سلامت الکترونیک برقرار می گردد. با استفاده از این پلتفرم پزشک می تواند بدون احتیاج به مراجعه بیمار علاوه بر دیدن او تمام معاینات فیزیکی اعم از صدای قلب و... را از راه دور انجام دهد.

دستجردی گفت: این طرح یکی از پیشرفته ترین پلتفرم های حوزه سلامت است. امیدوارم دانشگاه بتواند از این طرح به خوبی استفاده کند. براساس این تفاهم نامه همکاری میان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت ما برقرار شده است تا در حوزه سلامت الکترونیک پیشرفتی ابتدا در سطح شهرستان و سپس در سطح استان و در نهایت در سطح کشور برقرار گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32554

به "انعقاد تفاهم نامه ای برای هوشمندسازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه ای برای هوشمندسازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید