انتخابات منطقه ای امروز آلمان، آزمونی برای حزب مرکل

به گزارش مهسان بلاگ، رای دهندگان آلمانی به منظور شرکت در انتخابات منطقه ای در دو ایالت غرب این کشور امروز یکشنبه به پای صندوقهای رای میروند؛ انتخاباتی که یک آزمون زوهنگام برای چشمداشت محافظه کاران دموکرات مسیحی به حفظ قدرتشان در انتخابات فدرال اواخر سال جاری میلادی است.

انتخابات منطقه ای امروز آلمان، آزمونی برای حزب مرکل

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از سال 2005 در قدرت قرار گرفته است، در انتخابات مربوط به ماه سپتامبر به دنبال پیروزی مجدد نیست و حزب او تحت عنوان حزب اتحاد دموکرات مسیحی دیگر از پاداش مرکل که توسط او با چهار پیروزی متوالی در انتخابات سراسری حاصل شد، برخوردار نیست.

حزب اتحاد دموکرات مسیحی در حالی در رقابت انتخاباتی امروز در دو منطقه شامل منطقه بادن-وورتمبرگ و منطقه راینلند-پالاتینات حضور پیدا می کند که میزان محبوبیتش رو به افول بوده و رسوایی مربوط به تامین ماسک صورت در آلمان نیز محبوبیتش را بدتر ساخته است.

در حالی که حزب اتحاد دموکرات مسیحی همواره به راحتی منطقه بادن-وورتمبرگ را در اختیار داشته، حالا با این ریسک روبرو شده که سوسیال دموکراتها و حزب دموکراتهای آزاد جانشین آن به عنوان شریک ائتلافی جزئی حزب سبزها شوند.

در منطقه راینلد-پالاتینات که به اصطلاح ائتلاف چراغ راهنمایی از بابت رنگهای احزابش حاکم است، حزب اتحاد دموکرات مسیحی تا همین اواخر فوریه در نظرسنجی ها پیشتاز بود اما حالا پشت سر حزب چپگرای سوسیال دموکرات قرار گرفته است.

رهبران حزب اتحاد دموکرات مسیحی نگران هستند در صورت سرنگونی ائتلاف چراغ راهنمایی از دولت منطقه بادن-وورتمبرگ، رقابت برابر مربوط به انتخابات این منطقه در انتخابات فدرال ماه سپتامبر نیز قوت بگیرد و سبب شود که این حزب در سطح کشوری تبدیل به یک حزب اپوزیسیون شود.

اخیرا یک رسوایی مربوط به ماسکهای صورت که در جریانش قانونگذاران محافظه کار متهم شده به دریافت پول از بابت هماهنگ سازی معاملات تامینی استعفا کردند، وجهه این حزب را خدشه دار کرده است.

انتخابات روز یکشنبه همچنین تبعاتی در داخل بلوک محافظه کار حزب اتحاد دموکرات مسیحی و حزب باواریایی خواهر با آن، که هر دو در قالب ائتلافی با سوسیال دموکراتها دولت فدرال آلمان را اداره می کنند، در پی دارد. هر چند که آرمین لاشت، رهبر جدید حزب اتحاد دموکرات مسیحی در رقابت برای جانشینی مرکل در صدراعظمی جایگاه ارشدی دارد اما شکست در انتخابات بادن-وورتمبرگ می تواند به مارکوس سودر، رقیب باواریایی او در رقابت برای نامزدی محافظه کاران برای صدر اعظمی در ماه سپتامبر کمک کند.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80484

به "انتخابات منطقه ای امروز آلمان، آزمونی برای حزب مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات منطقه ای امروز آلمان، آزمونی برای حزب مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید