امارات واسطه کمپین ترامپ و روسیه؟!

به گزارش مهسان بلاگ، نام ولیعهد امارات و یکی از قدرتمندترین رهبران این کشور در گزارش رابرت مولر درباره دونالد ترامپ و مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا ذکر شده است.

امارات واسطه کمپین ترامپ و روسیه؟!

به گزارش خبرنگاران، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات تنها رهبر دنیای است که نامش در فهرست افراد حاضر در این پرونده در اواخر صفحه 448 این گزارش ذکر شده است. حضور نام او در این گزارش به دلیل نقش مرموزش در نشستی در سال 2017 است که میان یک فرد وابسته به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و یک واسطه روس با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جمهوری سیشل برگزار گردید.

چیزی که ناگفته مانده است انگیزه امارات برای بر عهده دریافت نقش واسطه در روابط میان کمپین ترامپ و روسیه است. با این حال، انتشار این گزارش در حالی انجام شده است که امارات از سیاست های حداکثری ترامپ علیه ایران حمایت نموده و مقامات اماراتی چندین دیدار با مقامات آمریکایی داشته اند که نشان دهنده اهمیتی است که ابوظبی برای روابطش با ترامپ قائل است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتشار این گزارش در هفته ای انجام شده است که مجله تایم محمد بن زاید را در فهرست 100 شخصیت تاثیرگذار دنیا قرار داده است.

طبق گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، محمد بن زاید در ماه ژانویه 2017 و اندکی پیش از تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور با مشاورش، جرج نادر در هتلی مجلل در سیشل به سر می برده است. جرج نادر یک تاجر آمریکایی- لبنانی است که در دادگاهی در جمهوری چک در سال 2003 به چند فقره سوء استفاده جنسی از بچه ها متهم شده است.

طبق این گزارش در این نشست کریل دمیتریف، رییس صندوق ثروت ملی روسیه که فردی نزدیک به پوتین است با اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی بلک واتر که روابطی با مقامات وابسته به ترامپ داشته، دیدار نموده است. دمیتریف پیش از این دیدار از نادر درخواست نموده که به اعضای تیم انتقالی (گذار) ترامپ دسترسی پیدا کند. نادر که ابتدا نسبت به دیدار با پرینس بدگمان بوده، تاکید می نماید که بتسی دواس، خواهر پرینس وزیر آموزش دولت ترامپ خواهد شد.

در این گزارش آمده است: دمیتریف سپس به نادر می گوید که پوتین از او سپاسگزار است و این دیدار تاریخ ساز خواهد شد.

تعیین نیست که در این دیدار که دمیتریف، نادر و پرینس در آن حضور داشتند، چه گذشته است. با این حال در گزارشی که منتشر شده، آمده است که پرینس به دمیتریف گفته، به پوتین هشدار دهد که روسیه را وارد جنگ داخلی لیبی نکند.

پرینس که طبق گزارش ها با امارات برای تشکیل نیروهای اجیر شده یاری نموده است، به کنگره گفته است که این دیدار یک دیدار اتفاقی بوده و برای دیدار با یک فرد روس به سیشل سفر ننموده است. این مساله با گزارش مولر که این دیدار را نشستی از پیش برنامه ریزی شده توسط نادر می داند، کاملاً در تضاد است.

محمد بن زاید آل نهیان همچنین پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید به دنبال آن بوده است که با مقامات مسئول گذار دیدار کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16309

به "امارات واسطه کمپین ترامپ و روسیه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات واسطه کمپین ترامپ و روسیه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید