الزرفی بدون موافقت احزاب شیعه نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد

به گزارش مهسان بلاگ، منبعی نزدیک به نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق در گفت وگو با یک رسانه روس، تشکیل کابینه بدون موافقت احزاب شیعه را کار ناممکنی دانست.

الزرفی بدون موافقت احزاب شیعه نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، منبعی نزدیک به عدنان الزرفی، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در عراق می گوید او بدون موافقت احزاب شیعی نمی تواند مأموریت خود را به انتها برساند.

این منبع شامگاه چهارشنبه (28 اسفند) در گفت وگو با شبکه روسیا الیوم روسیه گفت: الـزُرفی هرگز در راستای شکست اراده ها عمل نخواهد کرد بلکه تلاش خواهد کرد که اراده های [سیاسی] با رویکردهای مختلفی دور خود جمع کند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیروز سه شنبه الزرفی را مأمور به تشکیل کابینه کرد. احزاب سنی و کرد و برخی از احزاب شیعی از نامزدی او استقبال کرده اند ولی معظم احزاب شیعه با کاندیداتوری او برای تشکیل کابیه جدید مخالف اند.

الزرفی که پیشتر استان دار نجف بوده، تابعیت آمریکا را نیز دارد و همین مسئله منجر شده است برخی از احزاب به او به عنوان فرد نزدیک به آمریکایی ها نگاه کند.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه قول داده، در صورت کسب رأی اعتماد مجلس انتخابات زودهنگام برگذار کند.

با این حال برخی منابع عراقی مدعی هستند که الزرفی همانند محمد توفیق علاوی از مأموریت تشکیل کابینه کناره گیری خواهد کرد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40572

به "الزرفی بدون موافقت احزاب شیعه نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزرفی بدون موافقت احزاب شیعه نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید