افشاگری بولتون درباره تلویزیون تماشا کردن ترامپ ، بیشتر جلوی تلویزیون می نشیند تا دفتر کار

به گزارش مهسان بلاگ، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مصاحبه ای گفت رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه بیشتر وقت خود را در دفتر کارش بگذراند، در مقابل تلویزیون است.

افشاگری بولتون درباره تلویزیون تماشا کردن ترامپ ، بیشتر جلوی تلویزیون می نشیند تا دفتر کار

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، پایگاه اینترنتی هیل نوشت ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیشتر از آنکه به صحبت های مشاورانش توجه کند حواسش به تلویزیون معطوف است.

بولتون با حضور در برنامه رودرو با ملت که از شبکه سی بی اس پخش می شود، گفت: به عقیده من این ترکیبی از تلویزیون و گوش دادن به افراد خارج از دولت است که وی به یک یا چند دلیل به آن ها اعتماد دارد.

وی افزود: اگر کسی مدت زمانی را که ترامپ در دفتر بیضی و اتاق استراحت اختصاصی خود می گذراند و از یک شبکه تلویزیونی به شبکه دیگر می رود را با هم مقایسه کند به آمار بسیار جالبی دست می یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد همچنان بر نظری که در آوریل 2019 در مورد دنبال کردن مدل لیبی برای کره شمالی بیان نمود، پافشاری می کند؛ اظهاراتی که ترامپ بارها از آن انتقاد کرد و به شبکه فاکس نیوز نیز گفته بود این بی معنی ترین چیزی است که تا به امروز در تلویزیون دیده است.

بولتون با بیان اینکه سرنگونی و مرگ قذافی در سال 2011 کاملا بی ارتباط با این مدل بوده است، گفت: من فکر نمی کنم که بتوانم در مورد مدل لیبی در سال های 2003-2004 شفاف تر صحبت کنیم، ما تصمیم استراتژیک روشنی برای معمر قذافی داشتیم تا از برنامه تسلیحات هسته ای لیبی چشم پوشی کند.

بولتون در بخشی دیگر از این مصاحبه از پاسخ به این پرسش که آیا در مورد این ادعا که روسیه به نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی جایزه نقدی می داده، آگاه بوده است یا نه، خودداری کرد و گفت: در مصاحبه های متعدد دیگری اعلام کردم قصد فاش کردن اطلاعات محرمانه را ندارم، این روش کار سیستم نیست و همین حالا هم به دلیل اطلاعاتی که در کتابم مطرح کرده با مشکل روبرو شده ام.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش ابتدا منکر رسیدن چنین اطلاعاتی به دستش شد، اما سپس گفت نیروهای اطلاعاتی گفته اند چنین گزارش هایی قابل استناد نیستند.

در همین ارتباط، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما درباره موضع اخیر دونالد ترامپ مبنی بر بی اطلاعی از گزارش ها درباره ادعای رشوه روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: این موضع، این پیام را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتقل می کند که او می تواند نظامیان آمریکایی را با مصونیت مطلق بکشد! این افشاگری بسیار پراهمیت است. رئیس جمهور آمریکا (با این سخنان) بی توجهی سنگدلانه خود را به امنیت و ایمنی نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی نشان داده است.

رایس همچنین گفت جان بولتون به دفتر کار ترامپ رفت و این اطلاعات را به او داد. بولتون کاری را کرد که اگر من هم بودم انجام می دادم.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ در جریان اطلاعاتی قرار گرفته است که می گوید نیروهای روسیه به شبه نظامیان طالبان رشوه پرداخت می کردند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشند و به این ترتیب مانع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان شوند، اما ترامپ علی رغم آگاه بودن از این موضوع واکنشی نسبت به آن نشان نداده است. روسیه این ادعای نیویوک تایمز را رد کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55159

به "افشاگری بولتون درباره تلویزیون تماشا کردن ترامپ ، بیشتر جلوی تلویزیون می نشیند تا دفتر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری بولتون درباره تلویزیون تماشا کردن ترامپ ، بیشتر جلوی تلویزیون می نشیند تا دفتر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید