افزایش سرعت اینترنت خانگی ، راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا خاتمه سال

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی از راه اندازی یک میلیون دسترسی اینترنت پهن باند ثابت VDSL و FTTH تا سرانجام امسال در شهرهای اصفهان و قم اطلاع داد.

افزایش سرعت اینترنت خانگی ، راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا خاتمه سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، انواع سرویس های موجود اینترنت در ایران، به دلیل داشتن ویژگی های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می گردد. اینترنت پرسرعت، شامل اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTX و سرویس های ثابت بی سیم ازجمله TD-LTE می گردد. در کنار سرویس های اینترنت ثابت، اینترنت همراه نیز در سال های گذشته رشد زیادی داشته و سهم خود را در مقایسه با اینترنت ثابت، افزایش داده است.

  • مفاهیم: دی اس ال (DSL) چیست؟

از طرفی یکی از راه های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با این کار، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض گردد، می توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران و سپس سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش پیدا می نماید و می توان سرعت را تا 70 مگابیت افزایش داد.

محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم بارها به این موضوع اشاره نموده و چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی اطلاع داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (48 ساعت از ثبت درخواست تا راه اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

در این راستا و به نقل از رگولاتوری، محمدتقی شفیعی -مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی- گفت: دسترسی 80 درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت 25 مگابیت بر ثانیه در برنامه افق 1404 پیش بینی شده و ارایه پهن باند ثابت از سوی بعضی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در بعضی استان ها شروع شده است.

وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در 39 مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه نمود: گزارش های این سنجه های نصب شده به وسیله سامانه نت سنج پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان نمود: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل به وسیله بازرسیهای حضوری نیز انجام می گردد.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی مطرح کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه 195 در شناسایی تخلف های اپراتورها و برطرف آنها موثر بوده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام نمود: از ابتدای سال 98 تا کنون 24 هزار و 543 شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه 195 ثبت شده است که از این میان 15 هزار و 132 شکایت مربوط به حوزه فناوری و 9 هزار و 411 شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر 90 درصد این شکایت ها آنالیز و به آنها پاسخ داده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58045

به "افزایش سرعت اینترنت خانگی ، راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرعت اینترنت خانگی ، راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید