اعلام همکاری عربستان و آمریکا در امنیت تامین انرژی

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر انرژی عربستان سعودی در دیدار با همتای آمریکایی خود بر همکاری برای تضمین امنیت تامین انرژی جهانی تاکید نمود.

اعلام همکاری عربستان و آمریکا در امنیت تامین انرژی

به گزارش خبرنگاران، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در ریاض با ریک پری، وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد و طبق گزارش خبرگزاری دولتی سعودی SPA، دو طرف درباره بازارهای نفت، نقش اوپک و کشورهای فراورینماینده نفت خارج از این گروه در هماهنگی فراوری، دستیابی به ثبات بازارهای نفت و تهدیدها علیه تاسیسات نفتی به گفت و گو پرداختند.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین با تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه دیدار و درباره فرصت های سرمایه گذاری میان دو کشور، بازارهای نفت و همکاری میان کشورهای عضو اوپک برای حفظ ثبات بازار گفت و گو کرد.

عبدالعزیز بن سلمان بر نقش کشورش به عنوان یک تامین نماینده نفت مطمئن در دستیابی به ثبات بازار و پایبندی کامل برای فراهم کردن این کالای استراتژیک تاکید نمود.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس به نقل از وزارت انرژی روسیه گزارش کرد اوپک و متحدانش در زمان نشست رسمی دسامبر در وین به منظور بازنگری در سیاست فراوری خود، کندی رشد فراوری نفت آمریکا را به عنوان یک عامل مهم مورد لحاظ قرار خواهند کرد.

پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: با این حال هنوز زود است درباره کاهش بیشتر فراوری نفت صحبت گردد.

اوپک، روسیه و سایر فراورینمایندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه سال جاری توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال 2020 اجرا گردد و این فراورینمایندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می گردد، به آنالیز سیاست فراوری خود خواهند پرداخت.

تاس به نقل از سوروکین نوشت: مکانیزم اوپک پلاس کارآمدی خود را نشان داده است اما برای همواره موثر نیست. اگر به آمریکا نگاه کنید، کندی رشد فراوری نفت این کشور در سه تا چهار ماه گذشته را مشاهده خواهید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رونق شیل که تحت تاثیر افزایش فراوری نفت در تگزاس و داکوتای شمالی روی داد، آمریکا را به بزرگترین فراورینماینده نفت دنیا تبدیل کرد و عربستان سعودی و روسیه در صندلی پایین تر از این کشور قرار گرفتند.

با این حال سال جاری که شرکت های انرژی آمریکایی شمار دکل های حفاری نفت را کاهش دادند و فراورینمایندگان طرح هایی را برای کاهش هزینه روی حفاری جدید دنبال می نمایند، نرخ رشد فراوری نفت آمریکا آهسته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24268

به "اعلام همکاری عربستان و آمریکا در امنیت تامین انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام همکاری عربستان و آمریکا در امنیت تامین انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید