اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

به گزارش مهسان بلاگ، یک روزنامه انگلیسی از پرداخت 25 میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به جنایات جنگی نظامیانش در عراق اطلاع داد که بعضی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می نمایند.

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی سان (The Sun) در گزارش امروز خود نوشت: مسئولان وزارت دفاع انگلیس 20 میلیون پوند معادل 26 هزار دلار برای حل و فصل دعاوی ثابت نشده جنایات جنگی نظامیان انگلیسی در عراق پرداخت نموده است.

این روزنامه اضافه نمود: این دعاوی بدون اجرای محاکمه به خاطر نقص ادله، حل و فصل شده است. این امر با یاری وکلای انگلیسی و به دور از دوایر قضایی اجرا شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روزنامه سان اضافه نمود: در یکی از موارد، 187 هزار دلار برای حل و فصل یک مورد شکایت قتل ادعا شده برای تبرئه کردن نظامیان درگیر در تحقیقاتی قضایی پرداخت شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته این روزنامه، افسر انگلیسی رابرت کمپل که یکی از سه نظامی متهم به ارتکاب یک قتل در استان بصره در جنوب عراق در سال 2003 میلادی بوده است، گفت که وزارت دفاع انگلیس به جای دفاع از نظامیان انگلیسی، اقدام به دفاع از خود نموده است.

وی اضافه نمود: اقدام وزارت دفاع انگلیس برای پرداخت پول برای حل و فصل این دعاوی به منزله اذعان به گناه است.

روزنامه سان نوشت: دولت انگلیس حدود 26 میلیون دلار برای تسویه 330 مورد دعاوی پرداخت نموده است و 414 مورد دعاوی دیگر نیز قرار است حل و فصل گردد و 217 مورد دعاوی نیز پس گرفته شده یا لغو شده است.

به نوشته روزنامه سان، این مبلغ برای پرداخت حقوق هزار نظامی انگلیسی به مدت یک سال کفایت می نماید.

وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به سوال روزنامه سان گفته است که بیشتر این پرداخت ها، در قالب حل و فصل دعاوی خارج از چارچوب قضایی بوده است.

روزنامه سان به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نوشت: این وزارتخانه برای حفاظت از نیروها و کاهش بار مالیات دهندگان با دعاوی مقابله می نماید.

نیروهای اشغالگر انگلیسی در سال 2003 میلادی در چارچوب جنگ آمریکا علیه عراق وارد این کشور شدند و عمدتا در استان بصره در جنوب عراق مستقر بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66927

به "اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید