اختلاف نظر آمریکایی ها درباره تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، مقامات دولت ترامپ درباره تمدید مجوز فعالیت شرکت شورون در ونزوئلا دچار اختلاف نظر شده اند.

اختلاف نظر آمریکایی ها درباره تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران، سه منبع مطلع به رویترز اظهار کردند که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا حمایت می نماید اما سایرین مخالف هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا یک مجوز شش ماهه برای شرکت شورون صادر نموده بود که 27 ژوییه منقضی می گردد. این مجوز به شورون اجازه داده بود با وجود تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، به اداره چهار جوینت ونچر خود در این کشور ادامه دهد.

واشنگتن با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، در ژانویه سال جاری شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.

منابع مطلع می گویند پمپئو که زمانی رییس شرکت خدمات میدان نفتی سنتری اینترنشنال بوده است، درک می نماید وجود یک شرکت آمریکایی در ونزوئلا یاری خواهد گرفت در صورت سقوط دولت مادورو، احیای مالی سرعت بگیرد.

لری کودلاو، مشاور مالی کاخ سفید نیز موافق تمدید این مجوز است.

اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در راستای فشار حداکثری بر دولت مادورو، مخالف تمدید این مجوز است. اگر شورون مجبور گردد ونزوئلا را ترک کند، فراوری نفت این کشور ممکن است وخامت بیشتری پیدا کند.

یکی از این منابع مطلع گفت: کسانی که در دولت هستند و به احیای اقتصاد ونزوئلا از وضعیت فعلی نگاه نموده اند، دریافته اند که احیای صنعت نفت که منبع اصلی ارزآوری به شمار می رود یک فرآیند سخت چند ساله است و حفظ یک اهرم آمریکایی، موثر خواهد بود.

دو منبع مطلع دیگر اظهار کردند: در بحبوحه این اختلاف، ساده ترین گزینه برای دولت، تمدید مجوز به مدت سه ماه به جای شش ماه خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت شورون به مدت حدود 100 سال در ونزوئلا بوده و معادل حدود 40 هزار بشکه در روز نفت و گاز طبیعی در این کشور فراوری می نماید.

اگر شورون ونزوئلا را ترک کند، احتمالا دارایی هایش به کنترل غول نفتی روس نفت روسیه درخواهد آمد که برخلاف اهداف سیاست خارجی آمریکا خواهد بود.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اعلام نموده است اگر واشنگتن مجوز فعالیت شورون در این کشور را تمدید نکند، کوشش خواهد نمود از اموال شورون حفاظت کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12952

به "اختلاف نظر آمریکایی ها درباره تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر آمریکایی ها درباره تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید