آمریکا و روسیه: آزادی زندانیان طالبان گام ضروری برای شروع مذاکرات بین الافغانی است

به گزارش مهسان بلاگ، نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در نشست سه جانبه با سرپرست وزارت خارجه افغانستان آزادی زندانیان طالبان را گام ضروری برای شروع زودتر مذاکرات بین الافغانی دانستند.

آمریکا و روسیه: آزادی زندانیان طالبان گام ضروری برای شروع مذاکرات بین الافغانی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در کنفرانس ویدئویی با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ضمیر کابلوف رئیس آسیایی وزارت خارجه روسیه درباره فرایند صلح گفتگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان در این ملاقات دولت های روسیه و آمریکا از تعهد مقامات کابل و پیشرفت در رابطه با آزادی زندانیان طالبان استقبال کردند و آن را گام ضروری به سوی شروع زودتر مذاکرات بین الافغانی دانستند.

همه طرف ها همچنین از طالبان نیز خواستند تا مطابق با توافقنامه قطر همه زندانیان دولت افغانستان را آزاد کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین با درک اهمیت ایجاد فضای مثبت برای شروع مذاکرات بین الافغانی خواهان کاهش چشمگیر خشونت ها برای ایجاد اعتماد شدند و دولت افغانستان نیز پیشنهاد ایجاد یک سازوکار نظارتی مطابق با اقدامات جهت کاهش خشونت ها را مطرح نمود.

نمایندگان روسیه، آمریکا ضمن استقبال از آمادگی های برای شروع زودهنگام مذاکرات بین الافغانی تاکید کردند که برای توافق درباره دستور کار و مراحل بعدی مذاکرات بلافاصله یک نشست اولیه بین تیم های مذاکره کننده برگزار گردد.

بیانیه می افزاید که بر اساس توافقنامه دوحه، طرفین انتظار دارند تا دستیابی به آتش بس دائمی و جامع از ابتدا در دستورکار مذاکرات بین الافغانی قرار گیرد.

این نشست در حالی برگزار گردید که طالبان و دولت افغانستان هنوز درباره زمان و مکان اصلی مذاکرات بین الافغانی به توافق نرسیده اند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52696

به "آمریکا و روسیه: آزادی زندانیان طالبان گام ضروری برای شروع مذاکرات بین الافغانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و روسیه: آزادی زندانیان طالبان گام ضروری برای شروع مذاکرات بین الافغانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید