آمریکا: ناتو از افغانستان می رود

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا امروز اظهار داشت که نیروهای ناتو نیز خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

آمریکا: ناتو از افغانستان می رود

پس از آنکه واشنگتن گفت بعد از دو دهه قصد انتها دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا را دارد، وزیر امور خارجه این کشور اطلاع داد که زمان آن فرا رسیده ناتو از افغانستان خارج گردد.

به گزاذش رویترز، وزیران دفاع و امور خارجه کشورهای عضو ناتو برنامه های خود را امروز به وسیله ویدئو کنفرانس اعلام خواهند کرد.

یک مقام آمریکایی دیشب (24 فروردین) گفته بود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از یازدهم سپتامبر سال جاری نیروهای نظامی ایالت متحده را از افغانستان خارج خواهد نمود.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نگردد به خبرنگاران گفت: بایدن به این نتیجه رسیده که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تا پیش از یازدهم سپتامبر تکمیل کند.

وی اضافه نمود که بایدن روز چهارشنبه خروج همه نیروهای آمریکایی را اعلام خواهد نمود و فقط تعداد محدودی برای حفاظت از مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در افغانستان باقی خواهند ماند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا فوریه 2020 با طالبان به توافق رسیده بود تا در ازای کاهش خشونت ها و حمایت نکردن طالبان از القاعده و سایر گروه های افراطی، همه نیروهای خود را تا اوایل ماه مه 2021 از افغانستان خارج کند.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85289

به "آمریکا: ناتو از افغانستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: ناتو از افغانستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید