آش برنج یک غذای خوشمزه و مقوی

به گزارش مهسان بلاگ، در گزارش زیر طرز تهیه آش برنج را به شما آموزش می دهیم.

آش برنج یک غذای خوشمزه و مقوی

به گزارش، این روز ها که دغه دغه بسیاری از خانواده ها درست کردن غذای سالم و مقوی است یکی از بهترین گزینه ها آش ها هستند که هم دارای سبزیجات هستند و هم آبدار هستند که بسیار برای سلامتی مفید هستد در ادامه همراه ما باشید تا روش کامل درست کردن این آش را یاد بگیرید.

4 پیمانه برنج

1 کیلوگرم سبزی آش

1 قاشق غذاخوری زرد چوبه

حدود 700 گرم گوشت چرخ شده

نمک و فلفل و ادویه ها به میزان لازم

2 پیمانه عدس

2 عدد پیاز متوسط

آش برنج از جمله آش های ساده ای است که در استان همدان طبخ شده و از غذا های محلی این استان محسوب می شود. این آش را می توان در فصول مختلف از جمله فصل های سرد سال تهیه نموده و از خوردن آن نهایت لذت را برد. پخت این آش بسیار آسان است و وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. از ویژگی های آش برنج می توان به ترکیبات مغذی آن اشاره نمود که علاوه بر تامین احتیاج های غذایی به ویژه برای افرادی که سرماخوردگی دارند، هضم آسانی هم دارد که می تواند به عنوان یک وعده غذایی مناسب برای بچه ها محسوب شود. این آش منبعی غنی از ویتامین B1 بوده و سطح قند خون را تنظیم می نماید.

برای پخت آش برنج اولین گام پختن عدس و برنج است. توصیه می شود برنج را از قبل، خیس کنید. برای این میزان عدس و برنج 4 پیمانه آب کافی است. پس از اینکه از پخت کامل آن ها اطمینان حاصل کردید سبزی آش را به آن اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی پیاز را خلالی نموده با زردچوبه تفت می دهیم. مرحله سوم آماده کردن گوشت چرخ نموده با یک عدد پیاز است. گوشت چرخ نموده را با پیاز سرخ نموده تفت داده و به آش اضافه می کنیم.

بعد از این مرحله یک ساعت زمان احتیاج دارید تا آش به طور کامل پخته و جا بیفتد. برای تزئین آن می توانید از نعناع و سیر داغ بهره ببرید. این کار علاوه بر زیبایی طعم خوبی به آش شما می دهد.

همانطور که اشاره شد روش های پخت این آش متفاوت است و در بعضی نقاط به جای استفاده از گوشت، آب قلم را به آن اضافه می نمایند و یا از گشنیز و اسفناج به عنوان سبزی داخل این آش استفاده می شود.

منبع: نازشو

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50233

به "آش برنج یک غذای خوشمزه و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آش برنج یک غذای خوشمزه و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید