آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 14 ونیم میلیون گذشت

به گزارش مهسان بلاگ، سرعت انتشار ویروس کرونا تعداد مبتلایان به این ویروس را از مرز 14 و نیم میلیون عبور داده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 14 ونیم میلیون گذشت

به گزارش خبرنگاران، کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی و پرو به ترتیب در رده های اول تا ششم جدول دنیا بر اساس تعداد مبتلایان و همچنین مرگ و میر قرار دارند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

این کشور همچنان در دنیا صدرنشین است و در روز چهارشنبه 71,967 مورد ابتلای جدید و 1205 مورد فوتی ثبت نموده که در نوع خود قابل توجه است. در همین حال یاهو نیوز به نقل از ان بی سی نیوز نوشت: بر اساس داده های جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 در آمریکا بسیار بیشتر از آماری است که گزارش می گردد. خبرنگار شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی به آنالیز امار اعلام شده دولت آمریکا با آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور پرداخت وی در این ابتدای این گزارش گفت: امروز صبح در حالی که آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به 4 میلیون نفر نزدیک می گردد، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می گوید آمار واقعی آمریکایی های آلوده به ویروس کووید 19 ممکن است در بعضی مناطق 24 برابر بیشتر آمار اعلامی باشد. بیشتر مبتلایان احتمالاً هیچ پادتن قابل شناسایی در بدن خود ندارند. حتی شهرهایی که به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند به نقطه ایمنی جمعی نزدیک هم نشده اند. نقطه ایمنی جمعی جایی است که میزان ابتلای افراد به ویروس فرایند کاهشی به خود می گیرد.

خبرنگار در ادامه اضافه نمود: بحران کرونا در ایالت کالیفرنیا به بدترین حالت خود رسیده و آمار مبتلایان این ایالت به بیش از 400 هزار نفر رسیده است. مقامات این ایالت اعلام نموده اند آمار مبتلایان به زودی به آمار نیویورک خواهد رسید. در ناحیه لس آنجلس که یکی از خطرناک ترین کانون های شیوع کرونا در آمریکا است آمار بیماران بستری در بیمارستان و همچنین آمار فوتی ها بی سابقه بوده است.

اما در خبری دیگر رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی گفته است اگر مردم بخواهند، آماده است تا اولین یا آخرین نفری باشد که واکسن کرونا را می زند. دونالد ترامپ گفت این در هر صورت برای او باخت به حساب می آید؛ چرا که اگر اولین کسی باشد که واکسن کرونا می زند، مردم فکر می نمایند او از همان ابتدا هم خودخواه بوده و اگر آخرین نفر باشد، مردم فکر می نمایند او به تأثیر این واکسن باور ندارد.

وی گفت: اگر اولین نفر باشم که واکسن کرونا می زند، مردم می گویند او عجب خودخواه است. بعضی دیگر هم خواهند گفت: این کار شجاعانه ای است. اگر مردم از من بخواهند و فکر نمایند این کار درستی است، قطعاً به عنوان اولین یا آخرین نفر واکسن خواهم زد.رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: تمایل بسیاری دارد تا در جریان درمان های تحول یافته بیماری کووید 19 قرار بگیرد.

وی گفت: تقریباً ترجیح می دهم اولین نفری که تحت این درمان قرار می گیرم، خودم باشم. شما به بیمارستان می روید، مردم را بهتر می کنید. اما ما با همین داروی رمدسیویر و چیزهای دیگر، شرایط خوبی داریم. استروئیدها عالی به نظر می رسند و پلاسما هم واقعاً خوب به نظر می رسد.

با ثبت 45,616 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به 4,146,491 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 657 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به146,840 تن می رسد.

برزیل

ویروس کرونا به شکلی مقاومت ناپذیر گسترش خود را در قاره آمریکا ادامه می دهد. هیچ یک از مناطق این قاره بزرگ - نه آمریکای شمالی و نه آمریکای لاتین - تا به امروز نتوانسته شیوع اپیدمی کووید 19 را مهار کند. اما سازمان دنیای بهداشت می گوید که شرایط در آمریکای جنوبی و به ویژه در برزیل، به مرحلۀ ثبات رسیده و بنابراین باید از این فرصت برای مبارزل جدی به کرونا استفاده کرد.

یکی از مهمترین دلایل شیوع گسترده کرونا در برزیل ناشی از رویکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور است. وی این بیماری مسری را سرماخوردگی کوچک توصیف نموده و با تدابیر بهداشتی از جمله قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی مخالفت می نماید.

کارشناسان می گویند مخالفت بولسونارو با توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا و ترویج داروهای تأیید نشده همانند کلروکین و هیدروکلروکین نقش مهمی در شیوع این بیماری مسری در برزیل داشته است.

با ثبت 10,523 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به2,242,394 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 146 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به83,036 تن می رسد.

هند

کرونا در کشور هند که رتبه سوم دنیا را در اختیار دارد همچنان جولان می دهد. علی رغم اینکه در هفته های اولیه انتشار ویروس کرونا در دنیا این کشور آمار پایینی در مورد ابتلا و مرگ میر داشت اما حالا با معضلات جدی روبرو شده و تدابیر قرنطینه ای هم به گفته کارشناسان در این کشور با شکست روبرو شده است. روز گذشته این کشور 45,599 مورد ابتلا و 1,120 مورد فوت را ثبت نموده است و آمارها همچنان از شرایط بد و نگران نماینده ای در این کشور خبر می دهند. در تازه ترین آمار نیز با ثبت 48,446 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به 1,288,130 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز755 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 30,645تن می رسد.

روسیه

به گزارش آرتی عربی، باوجود آنکه شمار مبتلایان روزانه به کرونا در روسیه همچنان در حال کاهش است اما این کشور با مهار آن فاصله زیادی دارد.در یک روز اخیر 147 نفر دیگر در روسیه به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان به 12 هزار و 892 نفر افزایش پیدا کند. همچنین در 24 ساعت اخیر 5848 مبتلای دیگر به کرونا در روسیه شناسایی شدند.شمار مبتلایان کرونا در روسیه 795 هزار و 38 نفر است تا این کشور بعد از آمریکا، برزیل و هند بیشترین شمار مبتلایان را در سراسر دنیا داشته باشد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه می گوید که هنوز تصمیمی برای بازگشایی مرزهای روسیه گرفته نشده است. دمیتری پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه مرزهای خود را با کشورهای دیگر بر اساس اصل اقدام متقابل بازگشایی می نماید. هنوز ما هر گونه اظهارنظری در این مورد از دولت روسیه نشنیده ایم. دولت روسیه و ستاد مبارزه با بیماری کرونا در روسیه به تماس با کشورهای دیگر در این مورد می پردازند. اما تصمیم مشخصی در این مورد گرفته نشده است.

همزمان میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه از قابل اطمینان بودن چهار واکسن ضدکرونای ساخته شده در این کشور اطلاع داده است و اظهار داشته که بر اساس گفته اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف نماینده و رفاه انسانی، ثابت شده که چهار واکسن ضدکرونا ایمن هستند و آزمایشات بالینی بر روی دو واکسن دیگر نیز مراحل آخر خود را طی می نمایند.

اسپانیا

این کشور که مدتی را با کاهش آماری مبتلایان و فوتی ها سپری کرد هم اکنون تعداد مبتلایانش افزایش یافته است. این در حالی است که این کشور یکی از سخت ترین مقررات قرنطینه ای را وضع نموده است و شهفرایندان ملزم به رعایت آن هستند. با ثبت 2,615 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به317,246 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز3 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 28,429 تن می رسد.

مکزیک

رئیس جمهور مکزیک با وجود آمار بالای مرگ و میر از عملکرد خود دفاع می نماید این در حالی است که شمار قربانیان ویروس کرونا در مکزیک از مرز 40 هزار نفر گذشت و این کشور پس از برزیل بیش از همه کشورهای آمریکای لاتین تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفته است.

در همین حال مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک وعده بهبود استانداردهای بهداشت و سلامت این کشور و یاری به افراد آسیب پذیر را داده است. مانوئل لوپز اوبرادور مدت های طولانی بدون داشتن ماسک در انظار عمومی ظاهر می شد و گستردگی همه گیری را نادیده می گیرد. وی به منظور از سرگیری فعالیت های مالی در این کشور بسیار زود به قرنطینه سرانجام داد. اما حالا با فراتر رفتن شمار قربانیان از مرز 40 هزار نفر وی وعده بهبود استانداردهای بهداشتی را داده است. وی در این باره گفت کاری که ما انجام دادیم بسیار خوب است. ما توانستیم شمار مرگ و میر را کاهش دهیم و زندگی های بسیاری نجات داده شد.

با ثبت 6,019 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به362,274 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز790 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 41,190 تن می رسد.

شیلی

دیگر کشور آمریکای لاتین نیز این روزها شرایط سختی را سپری می نماید. با ثبت 2,357 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به 338,759 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 116 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 8,838 تن می رسد.

عربستان سعودی

به گزارش عکاظ، وزارت بهداشت حکومت سعودی امروز پنجشنبه از ثبت 2238 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر اطلاع داد.با ثبت موارد ابتلای جدید، آمار کل مبتلایان به کرونا تا امروز پنجشنبه در عربستان به 260 هزار و 394 نفر رسیده است.همچنین طی 24 ساعت گذشته، 3092 مبتلا هم بهبود یافتند تا آمار کل بهبود یافتگان به 213 هزار و 190 نفر برسد.

وزارت بهداشت سعودی همچنین از افزایش آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا به 2635 نفر با مرگ 34 مبتلای دیگر اطلاع داد.

پیش از این محمد العبدالعالی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت سعودی از ثبات و نشانه های کاهش در میزان موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا پس از افزایش چشمگیر میزان ابتلا از اواسط ژوئن گذشته اطلاع داده بود.

عراق

به گزارش پایگاه خبری ناس نیوز، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای گفت که ظرف 24 ساعت گذشته 16 هزار و 947 آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) در آزمایشگاه های مختلف اجرا شده و در نتیجه آن نیز مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از شروع شیوع ویروس تا به امروز به 861 هزار و 165 مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش های اجرا شده در 24 ساعت گذشته نشان می دهد که دو هزار و 361 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا آمار کلی مبتلایان در این کشور با عبور از مرز 100 هزار، شش رقمی گردد و به 102 هزار و 226 تن افزایش یابد.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید نموده که طی 24 ساعت گذشته 80 تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق جان خود را از دست دادند و در نتیجه آن نیز آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور به چهار هزار و 122 مورد افزایش یافته است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته همچنین دو هزار و 258 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند تا شمار بهبودیافتگان در این کشور به 69 هزار و 405 نفر یعنی 68 درصد مجموع مبتلایان افزایش یابد در حالی که هم اکنون 28 هزار و 699 مبتلای دیگر بستری هستند و 375 تن از آنها نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

ایران

در ایران سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز 2 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 621 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 4 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 284 هزار و 34 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 15 هزار و 74 نفر رسید.

لاری در ادامه با بیان این که خوشبختانه تا کنون 247 هزار و 230 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اضافه نمود: 3667 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و 254 هزار و 123 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی با بیان این که همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند، گفت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد ترامپ به چین در اوج تنش ها/بدشانسی رئیس جمهور برزیل برای سومین بار

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56118

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 14 ونیم میلیون گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 14 ونیم میلیون گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید